StoryEditor

Ako získať 72-hodinový priestor v rádiu

22.06.2013, 12:03

Stačia porno scény rovno v susednom dome za oknom.

Festival Cannes Lions prináša ukážky Outdooru, Radia, Pressu či Creative Effectiveness. Čo treba v každej kategórii na víťazstvo v svetovom merítku?

Pozrite si víťané práce z Media, Mobile, Innovation a PR, Direct, Promo/Activation.

Outdoor

Tony Granger, Chief creative officer, Y&R: „Outdoor prechádza renesanciou. Zatiaľčo kedysi bol outdoor o grafike, dnes spája mobile a social.“

Voda mladosti

Agentúra BETC Paris pokračuje v kampaňovej línií Live Young. Za sériou printových reklám sa ukrýva myšlienka zrkadlenia druhého ja- dieťaťa na odkomunikovanie hlavného posolstva celého Evianu - vody, vďaka, ktorej budete žiť mlado. Agentúre sa podarilo dodržať už známe príslovie, ktoré veľakrát platí aj pre reklamy  - v jednoduchosti je krása. Jednoduché, ale pritom dôvtipné spracovanie s jasným komunikačným cieľom aj taká je táto reklama.

Názov: Frederic & Enzo

Klient:Evian

Agentúra: BETC Paris

 

Dopravné značky, ktoré neprehliadnete

Ako priviesť vodičov k zodpovednému šoférovaniu a dodržiavaniu dopravných značiek vyriešila agentúra OGILVY & MATHER ARGENTINA ambientnou reklamou. Zdemolované autá po skutočnej dopravnej nehode použili ako dopravné značky popri cestách. Čo dokázali, je upútať pozornosť a tým znížiť porušovanie dopravných pravidiel o 25% a navyše aj takto sčasti zabránili vzniku zlých správ, aby o takýchto nehodách museli noviny La voz písať, čo najmenej.

Názov: Life sign

Klient: La voz

Agentúra: OGILVY & MATHER ARGENTINA Buenos Aires

 

 

Radio

Ralph Van Dijk, Creative director, Eardrum: „Hľadali sme nápady, ktoré sú za hranicami všednosti, pričom zachovávajú podstatu rádia.“

Reklama on air alebo sex za oknom

Spropagovať cez rádio televíznu šou tak, aby o tom, že je to reklama nikto ani len netušil, je výkon, ktorý sa podaril agentúre DRAFTFCB NEW ZEALAND. Cieľom malo byť odpromovanie už piatej série televíznej šou Secret Diary of a Call Girl a preto si to vyžadovalo upútanie pozornosti nanovo a inak- 72 hodinovou rádiovou reklamou. Počas troch dní moderátori za éterom komentovali fingovanú scénu call girl a jej klientov za oknom oproti ich štúdiu. Záujem poslucháčov o ,,pikantnú zápletku,, silnel, vytváral buzz, ktorý sa šíril cez sociálne siete, posty a tweety. A v konečnom súčte priniesli netradičné promo, ktoré ľudí zaujalo.

Názov: Call Girl

Klient: Prime Television

Agentúra: DRAFTFCB NEW ZEALAND Auckland

 

Press

Marcello Serpa,Chief creative officer, Almapbbdo: „Naozaj dobrý print nepotrebuje case video.“

+- život a baterka

Všetko v živote má svoje pozitíva a negatíva. A na tejto jednoduchej premise postavila indická agentúra Grey Worlwide reklamu na baterky Duracell. Toto spojenie princípu fungovania baterky a života je dokonalé. Obsah reklamy je podčiarknutí minimalistickým spracovaním reklamy, kde netreba ani logo, pretože farby a A4 formát, ktorý vytvára  tvar baterky stačí nato, aby ste hneď pochopili, že ide o ikonickú baterku Duracell.

Názov: POSITIVE & NEGATIVE 1

Klient: Procter&Gamble

Agentúra: GREY WORLDWIDE INDIA Mumbai

 

Krása podľa seba a teba

Značka Dove je promotérom skutočnej krásy v ženách a snaží sa u svojich zákazníčok povzbudiť tento aspekt a vyjadriť, že krásna je každá jedna. V skutočnosti však mnohé ženy samy o svojej kráse pochybujú, samy seba vidia ako škaredé. Agentúra Ogilvy Brasil pracovala práve s týmto skresleným videním samých seba. Printová reklama tak prináša dva jednoduché obrazy toho, ako svoju krásu vníma sama žena a to ako ju vníma niekto iný. Cieľom kampane bolo aj v tomto prípade reklamy na Dove povzbudiť pocit žien a toho, že sú krásne.

Názov: Florence

Klient: Unilever

Agentúra: OGILVY BRASIL São Paulo, BRAZIL

 

Creative Effectiveness

Shelly Lazarus, Chairman emeritus, Ogilvy & Mather: „Creative Effectiveness je výsostná kategória, ktorá prezentuje nielen kreatívne práce, ale zároveň aj práce, ktoré dokážu pohnúť veci ďalej, niečo urobiť.“

AMERICAN EXPRESS vie, že nakupovať u malých sa dá

Kampaň firmy AMERICAN EXPRESS Shop Small na podporu malých predajcov mala jasný cieľ dopomôcť k lepšej návštevnosti a tým k zvýšeniu obratov. Pomerne bežný marketingový cieľ agentúra DIGITAS/CRISPIN PORTER + BOGUSKY N však povýšila na vyšší celospoločenský cieľ- spraviť oficiálny deň nakupovania u maloobchodníkov, a urobiť tak z jedného dňa tradíciu, ktorá sa bude opakovať. American Express ponúkla malým predajcom marketingové nástroje na vytváranie vlastných reklám, faceboovskej stránky alebo spúšťanie online ponúk cez Foursquare. Do kampane boli zapojený mnohý obchodníci po štátoch, miestne samosprávy, a čo je najdôležitejšie zákazníci, ktorých cez sociálne siete vyzývala kampaň k aspoň jednému malému nákupu. A nakupovať v malom prišiel v tento už oficiálny deň aj sám prezident Obama. A aké čísla to prinieslo malým predajcom? 25-30% nárast v porovnaní s minulým rokom.

Názov práce: SMALL BUSINESS GETS AN OFFICIAL DAY

Agentúra: DIGITAS/CRISPIN PORTER + BOGUSKY New York

Klient: AMERICAN EXPRESS OPEN®



 



 



 


 



 

Zdroj: sab

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
17. jún 2025 00:08