Súťaž kreativity Hodnotenie Stratégií začala výnimočne v novembri a to s novou porotou, s novým systémom prihlasovania (elektronickým), s novou kategóriou (Online video).
Porotu tvorí 14 členov – ATL a BTL agentúry, klienti a zástupca médií. Šancu získať body majú agentúry odteraz vyššiu, a to najmä v prípade online projektov. Pribudla totiž kategória Online video.
Po pilotnom ročníku, kedy sa kategórie rozšírili o BTL (PR, Direct marketing, Event&Sales Promo), tieto kategórie ostávajú, hodnotiť sa budú kvartálne. Porotcovia z radu BTL sú však súčasťou poroty počas celého roka a zúčastňujú sa na hodnotení všetkých prihlásených prác.
Platné ostáva aj novozavedené pravidlo z predchádzajúceho ročníka, podľa ktorého porota na konci ročníka zasadne ešte raz a z prác, ktoré získali 5 a viac bodov, vyberie vždy jednu najlepšiu v každej kategórii. Tá získa (respektíve agentúra) rovných 30 bodov do Agentúry roka. Vyhlasovanie Šampióna a Agentúry mesiaca ostáva.
Prihlásiť práce je možné výhradne elektronicky na www.hodnoteniereklamy.sk. Stratégie majú týmto za cieľ kultivovať reklamný priemysel na Slovensku s prihliadnutím na trend spájania ATL s BTL.
Za sebou máme prvé Hodnotenie po novom. Pozrite si, ako úspešné v predchádzajúcom mesiaci boli agentúry so svojimi prácami a tiež nové zloženie poroty (nižšie nájdete aj komentáre k jednotlivým prácam):
Andrea Lapuniková,
Marketingová riaditeľka, Tesco Stores SR
Group brand manager, Pivovary Topvar
Marketing Manager, Jan Becher - Slovensko
Head of Brand Strategy and Communication Dept., Tatra banka
Riaditeľ, Pekná modrá
Štefan Kozák
Managing director, Creative Pro, predseda BTLka
Martin Mazag
Managing director, PRime time
Juraj Plánovský
Strategy Planner, Istropolitana Ogilvy
Associate Creative director, MADE BY VACULIK
Martin Porada
CEO, 2CREATE
Peter Michalka
Unite Creative Director, MUW Saatchi&Saatchi
Maroš Kemény
Strategy Director, Creative Department
Róbert Cyprich,
Strategy director, Lowe GGK
+ 1 zástupca médií (Stratégie)
Takto porota vidí kvalitu prác, ktoré sa umiestnili na prvých troch miestach: (Zvyšné práce okomentované porotou nájdete v printových Stratégiách už tento týždeň.)
TV SPOTY
Veronika Wimmerová, Zrkadlo – Kooperativa (MUW Saatchi&Saatchi): Dobrý vtip a nadsádzka v segmente poisťovacích služieb vždy poteší, oceňujem i veľmi dobrú produkciu TV spotu.
Štefan Kozák, Legenda je späť – Ryba Košice (MUW Saatchi&Saatchi): Skvelý story telling, story a príbeh značky v hlavnej úlohe, odprezentovaný vizuálne atraktívnym štýlom.
Denisa Pernicová, Choďte odtiaľto do... – Nadácia Tatra banky (MADE BY VACULIK): Je to veľmi pekná myšlienka a jasné posolstvo, ktoré určite zasiahne cieľovú skupinu. Prevedenie, kde sa jedná o školské prostredie (tabuľu s odkazom napísaným kriedou) by som spravila určite výstižnejšie (pretože to nie je ľahko čitateľné) a hravejšie vzhľadom na mladú cieľovú skupinu.
OOH
Maroš Kemény, Zrkadlo – Kooperativa (MUW Saatchi&Saatchi): Milá metafora pre skalných autičkárov, ktorá celkom dobre funguje v každom mediatype.
RÁDIOSPOTY
Juraj Plánovský, Ľudovky – Komunálna poisťovňa (MUW Saatchi&Saatchi): Pekný vtip, navyše pracujúci so záľubou cieľovej skupiny v ľudovkách. A zasmeje sa aj ten, kto ľudovky neznáša.
Bohumil Dohnal, Kľúče – Kia Motors Sales Slovensko (Wiktor Leo Burnett): Zima, zima, zima.
ONLINE
Maroš Kemény, EU fans – Slovak Telekom (MUW Saatchi&Saatchi): Fajn séria on-line videí, aj keď trochu pridlhých. Veľká škoda, že to pri nich aj skončilo a nevznikol komplexný online projekt. Potenciál tam určite bol.
ONLINE VIDEO
Milada Halová, Slovakia cheers Arsenal, Barca, Chelsea – Slovak Telekom (MUW Saatchi&Saatchi): Celé tieto kluby a fancluby sú prostredím plným živočíšnych emócií, kde sa uznáva každá spolupatričnosť a vyjadrenie podpory. Aj keď som úplne mimo CS, viem si predstaviť, že to mohlo v rámci fanúšikovskej platformy a sociálnych sietí fungovať.
Marcel Lukačka, Choďte odtiaľto do... – Nadácia Tatra banky (MADE BY VACULIK): Online video ala making of je fajn ako produkt skutočne zaujímavého nápadu – komunikovať výzvu nadačného programu na (pre cieľovku bežnom médiu) - tabuli.
NEW MEDIA
Martin Porada, Matúš hľadá nástupcu – Core4: Pôvodný majákový nápad na webe s prepojením live videa a social media bol veľmi „catchy“ a zafungoval naozaj super. Pokus o pokračovanie na bannery však podľa mňa vôbec nevyšiel. Navyše, headhunterské odkazy na mňa pôsobia trochu zúfalo.
Štefan Kozák, KTO sa STARÁ? – Nadácia Socia (Creative Department): Silná idea, ťažšie čitateľná exekúcia.
Tento mesiac úroveň prác slovenských agentúr hodnotí Peter Michalka, Unite Creative Director v MUW Saatchi&Saatchi. „Úroveň kreativity je pomerne priemerná a príhodná dnešnej dobe,“ hovorí.
https://www.youtube.com/watch?v=B3u38ViYnZ8&feature=youtu.be
Zdroj: er.