Digitálna produkčná a konzultantská spoločnosť Maker Studios je v hľadáčiku Walt Disney Co. Za firmu, ktorá sa špecializuje na videá na YouTube, ponúka Disney 500 miliónov dolárov.
O záujme Disneyho informovali minulý týždeň viaceré zahraničné médiá. Aj keď za ten čas nebola ohlásená oficiálna dohoda, obchod sa považuje za reálny. Venovala sa mu aj agentúra Reuters, podľa ktorej je Disney "v rokovaniach" s Maker Studios. Firma má podľa agentúry potenciál zhodnotenia a označuje ju za rýchlo rastúceho developera a publishera.
O téme informuje aj The Wall Street Journal. Dodáva, že ak by došlo k dohode, išlo by o najväčšiu akvizíciu youtobových videotvorcov veľkou mediálnou spoločnosťou. Dodáva, že cena 500 miliónov nemusí byť finálna a za určitých podmienok môže narásť až na 900 miliónov.
Re/code, ktorý s témou prišiel medzi prvými, vidí v transakcii potenciál u detí a tínedžerov, čo je pre Disneyho dôležitá cieľová skupina.
Videá od Maker Studios mesačne dosahujú podľa slov spoločnosti dokopy 5,5 miliardy videní, väčšinu z toho na YouTube. Špecializuje sa na vyhľadávanie online talentov, ktorých následne preberá do svojej siete, vyhľadáva príležitosti product placementu a podobne. Robí aj pre iné firmy, ktorým poskytuje konzultácie a tvorí online stratégie. Jednou z hviezd Maker Studios je škandinávsky recenzent PewDiePie, ktorý má na svojom YouTube vyše 25 miliónov subscriberov. Prečítajte si viac o spoločnosti na makerstudios.com.
Zdroj: Ivan Krasko