Sociálna sieť Google+ má síce len krátku históriu, no "bohužiaľ" za ňou stojí technologický gigant Google. A tomu užívatelia len máločo prepáčia. Prešli sme funkciami, ktoré sieť ponúka a zhodnotili ich funkčnosť. Pozrite sa, čo by sa zišlo Google+ vylepšiť.
1. Neprehľadnosť
Štruktúra a rozmiestnenie jednotlivých sekcií na Google+ veľa návštevníkov a potenciálnych užívateľov odradí. Pomiešané kruhy, pozvania priateľov na jednej strane a na druhej strane zobrané ikonky jednotlivých sekcií v pomerne neviditeľnom móde, na ktorý, keď si užívateľ neklikne, akoby ani nevedel, že tam tú možnosť má. Užívateľ prichádza na internet za účelom jednoduchého a rýchleho hľadania informácií, ktoré Google v tomto prípade len zbytočne komplikuje.
2. Integrovanie súkromných správ
Čo Google+ chýba a tým stráca na popularite či už jednotlivcov alebo firiem je možnosť poslania súkromnej správy človeku alebo firme, ktorého nemáte v kruhoch. Pokiaľ by chcel niekto konktaktovať prostredníctvom súkromnej správy firmu, ktorej služby ho zaujímajú a nie je v ich kruhoch na Google+, nemôže. Preto podobne ako GoogleTalk aj z tejto integrácie súkromných správ by sa mala stať primárna funkcia Google+.
3. Zdieľacia funkcia
Zdielanie prostredníctvom Google+ má veľké medzery. Pokiaľ človek či firma chce zdieľať príspevok, vymažú sa všetky pôvodné príspevky a likes k nemu a vy môžete zadať len nový vlastný komentár a čakať na nové reakcie. Aj v prípade rôznych kampaní a súťaží firiem, ľudia nemôžu šíriť príspevok s pravidlami alebo obrázok s cenami a všetkými informáciami v pôvodnej podobe. Môžu síce zasherovať obrázok ďalej no bez komentárov adminov, súťažiacich či diskusie. Všetky tieto chýbajúce údaje sa tak môžu prejaviť na účasti v súťaži a na aktivite zákazníkov na Google+.
4. „Páči sa mi“ Like tlačidlo
Nedomyslenou funkciou je aj tlačidlo „Páči sa mi“. Pokiaľ sa vám niečo páči na webových stránkach firiem, odtiaľ sa vám tento názor zobrazí v profile. Pokiaľ sa ale jedná o samotné príspevky na Google+, odstupom času to táto aktivita vo vašom profile nezobrazí. Opäť tak môže viaznuť celková marketingová komunikácia prostredníctvom tohto nástroja počas kampane, kedy zákazníci a súťažiaci síce kliknú „Páči sa mi to“, no v ich profile to ďalší priatelia a potencionálni súťažiaci neuvidia. Takto virálny marketing prostredníctvom Google+ zjavne nefunguje.
5. Nastavenia súkromia a overených účtov
Mnohé spoločnosti si zakladajú na 100 % ochrane súkromia. Naneštastie Google+ nemá žiadny kontrolný systém podobný Twitteru či Facebooku ktoré by zabránili vytváraniu falošných a duplicitných profilov užívateľov a firiem. Takto môžu existovať na Google+ aj štyri stránky jednej firmy a falošné profily. Firemná identita tak môže byť kedykoľvek poškodená.
Zdroj: Martina Bucková

