Do 19. ročníka medzinárodnej súťaže kreativity v reklame Metro Zlatá pecka 2013 bolo prihlásených 113 reklamných kampaní od 31 českých a 10 slovenských agentúr.
Tak ako vlani, aj tentokrát porotu zaujali "vtipné a kreatívne spoty slovenských spoločností". Až šesť z desiatich prihlásených získalo ocenenie, menovite: Istropolitana Advertising, MADE BY VACULIK, Mayer/McCann-Erickson, MUW / SAATCHI&SAATCHI, CORE 4 a Respect APP. Tieto agentúry si včera v Prahe prevzali svoje Zlaté pecky za kampane roka 2013, ktorých zoznam (a linky na videá) uvádzame nižšie.
Všetky prihlásené práce posudzovali tri poroty. Porote, špecializovanej na webové a multimediálne kampane, predsedal Tomáš Jindříšek (Dark Side). V tejto kategórii súťažilo 30 prác, z ktorých 8 bolo nominovaných, 5 z nich získalo Zlatú pecku a z toho hneď tri putovali do rúk Slovákom. Porotu pre kategóriu product placement kampane, o ktorú bol tento rok veľký záujem, viedol Štěpán Wolde (Media One, TV Óčko). A napokon hlavná porota, ktorá na čele s čestným predsedom Jiřím Suchým rozhodla o výbere 35 kampaní na shortlist a tiež o následných víťazoch. Zoznam všetkých ocenených (vrátane českých agentúr) je zverejnený na webe súťaže.
Prezident Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace (AČRA MK), ktorá súťaž organizovala, Pavel Brabec včera pri odovzdávaní cien tiež oznámil, že sa súťaž dohodla na hlavnom partnerstve s FTV Prima a preto sa bude súťaž v budúcich rokoch volať PRIMA Zlatá Pecka.
Ocenené slovenské agentúry v súťaži Zlatá pecka 2013:
Istropolitana Advertising - Tu a teraz (kampaň) - Magna Deti v núdzi
Respect APP - Vrbovskeho Piscany - Gorila.sk
CORE 4 - 2 milióny ľudí chcú vedieť viac - Petit press
MUW / SAATCHI & SAATCHI - Legenda je späť - Ryba Košice
MADE BY VACULIK - Převléknout se nestačí - Dobrý anděl
Mayer/McCann-Erickson - Bohatšie Slovensko/PR - INESS
Zdroj: Miroslava Klempová

