Do slovenskej online reklamy sa v októbri investovalo vyše 3,8 milióna eur. V porovnaní so septembrom suma mierne narástla. Vyplýva to z odhadu preinvestovaných prostriedkov Admosphere od Mediaresearch Slovakia.
Na čelo rebríčka zadávateľov sa opäť dostal Datart Megastore, ktorý dal do reklamy na webe takmer 177 tisíc eur. Segment počítatečov a elektroniky bol s takmer 492 tisíc eurami najväčší. Najpoužívanejším reklamným formátom na slovenskom internete bol opäť banner 300x300.
Z médií dominovala Pravda.sk, ktorá predbehla aj šoubizové či bulvárne portály.
Top 10 Rozdelenie investícií podľa zadávateľov
1. Datart Megastore 176 519 €
2. Tchibo Slovensko 150 422 €
3. Lidl Slovenská republika 135 090 €
4. AAA Auto 87 726 €
5. Internet Mall Slovakia 78 803 €
6. Okay Slovakia 75 053 €
7. Telefónica O2 Slovakia 73 899 €
8. Samsung Electronics CZ & SK 72 490 €
9. Unilever Slovensko 59 450 €
10. Allegro Group CZ 59 200 €
Top 10 Rozdelenie investícií podľa médií
1. Pravda.sk 372 585 €
2. Topky.sk 325 088 €
3. Cas.sk 315 583 €
4. Sme.sk 305 006 €
5. Aktuality.sk 270 562 €
6. Azet.sk 243 371 €
7. Atlas.sk 243 346 €
8. Zoznam.sk 227 657 €
9. Pluska.sk 168 351 €
10. Zive.sk 120 126 €
Top 10 Rozdelenie investícií podľa produktovej segmentácie
zdroj dát: Mediaresearch Slovakia Admosphere SK 10 2013
Presná suma investovaná do online reklamy v októbri je 3 837 000 €. Mediaresearch Slovakia zmonitoroval dáta 349 zadávateľov, respektíve 373 značiek, 229 produktových segmentov a 39 médií. "Skutočné preinvestované prostriedky môžu byť ovplyvnené konkrétnymi dohodami médií s agentúrami a zadávateľmi. Report nemusí obsahovať všetky realizované kampane," uvádza.
Zdroj: Ivan Krasko

