Klub reklamných agentúr Slovenska, organizátor národnej súťaže efektivity marketingovej komunikácie EFFIE Slovakia zverejnil zoznam prihlásených prác do 15. ročníka tejto súťaže. Do termínu uzávierky sa do súťaže prihlásilo 10 agentúr s 27 kampaňami.
V tomto ročníku EFFIE Slovakia sa udiali viaceré zásadné zmeny v štatúte súťaže.
· Prvou zásadnou zmenou je, že práce hodnotia dve nezávislé poroty. Hodnotenia obidvoch porôt sú rovnako dôležité.
V prvom kole každú prácu hodnotí (boduje) len 7 porotcov a každý z nich hodnotí maximálne 12 prác. Oproti minulým rokom sa počet prác, ktoré porotca hodnotí, zmenšil v priemere na polovicu, aby každý porotca mohol dôkladne preštudovať každú prácu a čo najlepšie ju posúdiť (na shortlist postúpi každá práca, ktorá prekročí hranicu 50 bodov a zároveň bude v prvé 2/5 prác – pre tento ročník bolo prihlásených 27 prác a teoretickú šancu postúpiť na shortlist má 11 prác)
Porota v druhom kole (má 13 členov) najprv samostatne hodnotí (boduje) práce, ktoré sa dostali na shortlist. Po odovzdaní bodovacích hárkov sa porota stretne na svojom jedinom zasadnutí, kde sa dozvie poradie bodovaných prác v jednotlivých kategóriách, a po diskusii hlasuje o udelení cien v jednotlivých kategóriách. (ocenených môže byť maximálne 1/5 zo všetkých prihlásených prác v danom ročníku).
· Druhou zásadnou zmenou je, že sa zmenil hodnotiaci systém. Porotcovia v prvom, ale aj v druhom kole hodnotia (bodujú) len tri kapitoly prihlášky, a to:
STRATÉGIA A IDEA (0 – 40 bodov)
EXEKÚCIA (0 – 20 bodov)
DOSIAHNUTÉ VÝSLEDKY (0 – 40 bodov)
· Treťou zmenou v štatúte je, že od tohto ročníka porotcovia v druhom kole hodnotenia budú vyhodnocovať efektivitu kampaní v jednotlivých produktových a špeciálnych kategóriách, a preto budú musieť pozerať na tieto práce cez prizmu tej-ktorej kategórie.
· Poslednou zásadnou zmenou v štatúte je, že práce môžu súťažiť len v jednej produktovej kategórii, ale zároveň môžu súťažiť i v jednej špeciálnej kategórii. Tzn. práce takto prihlásené môžu získať až dve ocenenia.
P.Č. | KAT. | AGENTÚRA | NÁZOV KAMPANE | KLIENT |
1 | A | JANDL, marketing a reklama | eDiéta - V každej z vás sa skrýva štíhla žena | eDiéta, s.r.o. |
2 | A | MUW Saatchi & Saatchi | Veľký Tresko | Ryby Košice, spol. s r.o. |
3 | B | Istropolitana Ogilvy | Výtlky | Anybody - stobodové bio masáže |
4 | C | Kaspen/Jung von Matt | Záleží na uhle pohľadu | Panorama City, s.r.o. |
5 | F | MUW Saatchi & Saatchi | Rybník | Komunálna poisťovňa, a. s. |
6 | G | Istropolitana Ogilvy | Refinančná Flexipôžička | VÚB Banka, a.s |
7 | G | MUW Saatchi & Saatchi | Podnikateľské úvery s podporou EÚ | Československá obchodná banka, a.s. |
8 | G | Wiktor Leo Burnett | Veľké peniaze | J & T Banka, a.s. |
9 | G | Istropolitana Ogilvy | Flexihypotéka | VÚB Banka, a.s |
10 | G | Zaraguza Digital | Rytmusova finančná akadémia | Tatra Banka, a. s. |
11 | H | Istropolitana Ogilvy | Doma mi vždy doprajú viac | Slovenský plynárenský priemysel, a. s. |
12 | H | MADE BY VACULIK | I love Central | Immocamp Group, a.s. |
13 | I | MADE BY VACULIK | Lokal TV | InOut Studio, s.r.o. |
14 | J | Istropolitana Ogilvy | Kúpte si nesmrteľnosť | Truc sphérique, občianske združenie |
15 | K | Wiktor Leo Burnett | Kengura | Orange Slovensko, a. s. |
16 | K | MUW Saatchi & Saatchi | Geniálna inforlinka | Slovak Telekom, a. s. |
17 | K | VCCP Bratislava | Ako zmeniť telekomunikačný trh a získať 1,5 miliónov zákazníkov | Telefonica Slovakia |
18 | K | MUW Saatchi & Saatchi | Happy paušály | Slovak Telekom, a. s. |
19 | M | Wiktor Leo Burnett | e-deti | Orange Slovensko, a. s. |
20 | M | Comunique | Chlieb | Slovenský výbor pre UNICEF |
21 | BŠ | JANDL, marketing a reklama | ZOO Bratislava - Príďte navštíviť ich šťastnéjších príbuzných | ZOO Bratislava |
22 | BŠ | MUW Saatchi & Saatchi | Veľký Tresko | Ryby Košice, spol. s r.o. |
23 | BŠ | MADE BY VACULIK | Lokal TV | InOut Studio, s.r.o. |
24 | CŠ | Istropolitana Ogilvy | Tu a teraz | Magna Deti v núdzi |
25 | CŠ | MEC Slovakia | Mágio pláž 2013 | Slovak Telekom, a. s. |
26 | DŠ | Istropolitana Ogilvy | Sagan Parking on Citroën | CITROËN SLOVAKIA s.r.o. |
27 | DŠ | Zaraguza Digital | Rytmusova finančná akadémia | Tatra Banka, a. s. |
Organizátori súťaže a podujatia: Klub reklamných agentúr Slovenska, Hospodárske noviny
Viac informácií na www.effie.sk
Zdroj: KRAS