Minulý týždeň vo štvrtok sa odborná porota stretla už po tretíkrát v novom ročníku súťaže Hodnotenie Stratégií. Výsledkom je niekoľko (podľa nej) top prác, ktoré vznikli v slovenských agentúrach v mesiaci december. Tento mesiac o svojom pohľade na tvorbu agentúr hovorí Štefan Kozák, predseda BTLka.
Najviac sa hovorilo o práci od Core4, ktorá umožnila prepojiť online s reálnym priestorom. Agentúra v tejto oblasti nie je nováčikom. Za sebou má už podobné projekty, v ktorých kombinuje interaktivitu užívateľov (v tomto prípade reálnych ľudí) a online prostredie. Svoje body nazbierala za to, že ste v reálnom čase od svojho počítača doma mohli venovať nápoj na vianočných trhoch niekomu, kto si ho práve kupoval. Vidieť ste aj mohli, ako vám následne tento šťastlivec poďakoval. Core4 je tak šampiónom Hodnotenia, vystriedal TRIAD Advertising.
Agentúra MADE BY VACULIK opäť ukázala, že byť na hrane zdravej drzosti sa vypláca, čo porota ocenila najviac v prípade PF, ktoré agentúra pripravila pre svojich partnerov. Rozoslala im vrece na zbytočné a nezaujímavé priania, ktoré každoročne dostávajú. A tak PF vrece od MBV schovalo všetky ostatné. V Hodnotení skončilo na prvom mieste v kategórii Direct marketing. Bohužiaľ, na posun do Agentúry roka jej chýbalo 0,07 bodov, stala sa však agentúrou mesiaca a vystriedala agentúru, ktorá túto priečku obsadzuje najčastejšie - MUW Saatchi&Saatchi.
Tento mesiac sa prvýkrát hodnotili i BTL kategórie (PR, Event&SalesPromo, Direct marketing). Výkričníkom pre direct marketingové, eventové či PR agentúry je schopnosť reklamných agentúr (zdôrazňujeme reklamných) tvoriť direct maily, ktoré získali ako jedni z mála prác najvyššie bodového ohodnotenie. Svoju pozornosť by však BTL agentúry mali upriamiť ani nie tak na samotnú tvorbu eventov, PR kampaní alebo direct marketingu (v konečnom dôsledku to je ich primárne posolstvo), ale skôr na spôsob a formát prihlasovania svojich prác do našej súťaže.
Opäť sa nám potvrdil starý mýtus, že aj PR sa musí vedieť predať. Takisto i eventovým či DM agentúram by pomohlo, ak by si pri prihlasovaní prác do súťaže sebareflektívne zodpovedali otázky, čím bola ich práca výnimočná, aké mala významné zložky exekúcie a čím si vôbec zaslúži ocenenie. Je veľkou škodou, ak agentúry vnímajú našu súťaž ako príležitosť odprezentovať svoje práce (čo príležitosťou neodmysliteľne je, no mala by ostať iba sekundárnou motiváciou zúčastniť sa súťaže) a to bez hlbšej pozornosti a zamyslenia sa nad skutočnou pridanou hodnotou práce. Takýto prístup má bohužiaľ za následok vylúčenie práce zo súťaže z dôvodu, že porota nie je schopná z prihlásených materiálov posúdiť kvalitu odvedenej práce. BTL agentúry na Slovensku bezpochyby kvalitnú prácu odvádzajú. A s dávkou sebereflexie a schopnosti sebaprezentovania to budú môcť ukázať aj na podobných súťažiach, akou je Hodnotenie Stratégií. U nás budú mať šancu o tri mesiace.
Štefan Kozák, predseda BTLka a managing director CREATIVE PRO, má podobný názor na to, čo by v súťaži pomohlo BTL agentúram: „V eventovej marketingovej brandži je nutné, aby sme zrozumiteľnejšie prezentovali naše práce.“
Kompletné výsledky s ukážkami prác nájdete tu.
http://youtu.be/6fElWX8q9cc
Zdroj: Erika Brindzová

