StoryEditor

Už polovica slovenských užívateľov navštevuje webové stránky z oblasti e-commerce

27.01.2014, 12:02
Najpočetnejšou skupinou návštevníkov týchto webov na Slovensku sú užívatelia vo veku 12 až 34 rokov.

Už viac ako polovica slovenských internetových užívateľov sa zaujíma o webové stránky z oblasti e-commerce zapojené do výskumu AIMmonitor. Najpočetnejšou skupinou návštevníkov týchto webov na Slovensku sú tí vo veku 12 až 34 rokov (celkovo viac ako polovica návštevníkov), desať % užívateľov patrí do najstaršej skupiny 55+. Výsledky pochádzajú zo štúdie gemiusAudience, na Slovensku známej pod názvom AIMmonitor.

 

Najviac slovenských internetových užívateľov, navštevujúcich webové stránky z oblasti elektronickej komercie zapojené do AIMmonitoru, patrí do vekových skupín 12-24 a 25-34 rokov, ktoré spolu tvoria viac ako 50 % všetkých návštevníkov týchto webov. Staršie vekové skupiny tu majú oveľa nižšie zastúpenie: 17 % patrí do vekovej kategórie 45-54 rokov (čo je najviac zo všetkých štátov V4) a len desatina do kategórie 55+. Pre porovnanie, v Českej republike a v Maďarsku je to okolo 15 %.

 
Najvyšší podiel užívateľov navštevujúcich weby z oblasti elektronického obchodu bol zaznamenaný v Poľsku (viac ako 80 % užívateľov), najnižší v Maďarsku (asi dvakrát nižší podiel). V Poľsku je tiež zo všetkých skúmaných štátov najviac mladých užívateľov do 34 rokov, ktorí sa zaujímajú o e-commerce weby, a to takmer 60 %. Oproti tomu v ČR a Maďarsku je ich najmenej - okolo 45 %.

 

"Boom v oblasti e-commerce je stále ešte pred nami. Potenciál vidím predovšetkým v oblasti rozvoja infraštruktúry mobilnej e-commerce. E-shopy by sa mali zamerať na spustenie mobilnej verzie svojich webov, čo by umožnilo majiteľom tabletov a smartphonov ľahko nakúpiť online," hovorí Mateusz Gordon, International eCommerce Segment Manager spoločnosti Gemius.

 

Zdroj: Gemius Slovakia

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. máj 2025 00:55