Šampión ostáva nezmenený (Core4), agentúru mesiaca vystriedala Istropolitana Ogilvy. Podľa Bohumila Dohnala z MBV išlo o "diétny" mesiac.
Tento mesiac sa opäť stretla odborná porota (zo strany klientov, kreatívcov, stratégov, zástupcov BTL agentúr), aby spoločne rozhodli o kvalite prác slovenských agentúr. Paradoxne rekordne vysoký počet porotcov hodnotil rekordne nízky počet prác. Čo sme však považovali za ešte dôležitejšie, bolo redefinovať jednotlivé známky (alebo body, ktoré sa udeľujú jednotlivým prihláseným prácam).
Po niekoľko mesačnom fungovaní Hodnotenia v novom systéme sme spozorovali, že na začiatku zadefinovaná hodnota piatich bodov, je vnímaná jednotlivými porotcami rozdielne. Päť bodov na desaťstupňovej škále malo totiž slúžiť ako „odrazový mostík“, ktorý vyjadruje priemernú kvalitu prác na Slovensku. Pričom za synonymum piatich bodov sa stanovil potenciálny shortlist Zlatého klinca. Prax však ukázala, že pojem Zlatý klinec je príliš abstraktný a bodovanie poroty sa stávalo nekonzistentné. Pristúpili sme preto k znovu zadefinovaniu významu piatich bodov tak, aby bol spoločný a jasný pre každého porotcu. Vznikol tak jednotný „odrazový mostík“. Päť bodov teda reprezentuje priemernú prácu, ktorej nechýba nápad, kvalitná exekúcia a dobrý wording. Ako nakoniec porotcovia rozhodli, si môžete pozrieť u nás na webe. S najväčším spriemerovaným počtom bodov (4,80) skončila práca od Respect APP pre Slovnaft. Na postup do Áčka to však nestačí.
Bohumil Dohnal, associate creative director z MADE BY VACULIK, by tohtomesačnú kvalitu opísal príznačne - diétna. Presvedčte sa vo videu. Medzi top práce tento mesiac podľa neho patria tie od Istropolitana Ogilvy, MUW Saatchi&Saatchi a Apple Pie a Teplošky od 2create.
https://www.youtube.com/watch?v=DBAnqAeP2mw&feature=youtu.be
Zdroj: Erika Brindzová