Už aj služba na zdieľanie fotografií a krátkych videí Instagram zavádza reklamy. Na svojom blogu ukázala, ako budú vyzerať: rovnako ako klasické príspevky.
Reklamy na Instagrame sa budú od klasických fotografií či videí odlišovať iba označením "Sponsored" v pravom hornom rohu. Ak sa reklama používateľovi nepáči, môže ju zavrieť kliknutím na tlačidlo "..." a dať Instagramu spätnú väzbu, ktorú využije na zlepšenie reklamného systému. Reklamy ako celok však používatelia nebudú môcť zrušiť - budú sa im naďalej zobrazovať nové.
Instagram avizuje, že prinesie reklamy zacielené na toho-ktorého používateľa. Využije na to dáta o jeho aktivitách nielen na Instagrame, ale aj na materskej sieti Facebook. Čiže napríklad informácie o ľuďoch, ktorých followujú, fotky a videá, ktoré like-ujú na Instagrame alebo záujmy a základné informácie z Facebooku. "Chceme vám priniesť reklamy z oblastí, ktoré vás zaujímajú," uvádza.
Reklamy štartujú na Instagrame tento týždeň pre používateľov v USA. Medzi prvými spoločnosťami, ktoré ich využijú, budú Ben & Jerry's, Burberry, General Electric, Lexus, Levi's, Macy's, Michael Kors, PayPal a Starwood.
Instagram v septembri prekonal hranicu 150 miliónov aktívnych používateľov. Od leta už neslúži len na zdieľanie fotografií, ale aj videí. Spoločnosť patrí pod Facebook.
Zdroj: Ivan Krasko