Maurice Levy
StoryEditor

Omnicom a Publicis sa nespoja, dohoda padla

09.05.2014, 15:46
Biznis v hodnote 35 miliárd dolárov sa neuskutoční, strany nevedeli vyriešiť sporné otázky a silné "firemné kultúry".

Zlúčenie spoločností ohodnotených dokopy na 35 miliárd dolárov nebude. Spojenie americkej agentúry Omnicom a francúzskej Publicis zlyhalo na sporoch o kontrolu v spojenej firme, tvrdí agentúra Reuters.

Deal ohlásený v júli mal priniesť zlúčenie dvoch rovnocenných spoločností, ktorý by umožnil obom agentúram lepšie konkurovať v digitálnej ére. Stroskotal však na viacerých veciach od komplexných účtovných a daňových prvkov až po rôznosť firemných kultúr. Obe strany strácali - iba v minulom mesiaci prišli o prácu za 1,5 miliardy dolárov a nechceli pokračovať v neistote. "Nebol som schopný presvedčiť Johna, že rovnováha je rovnováha," povedal Chief Executive spoločnosti Publicis Maurice Levy na adresu Johna Wrena. "Omnicom chcel svojich ľudí dosadiť na posty CEO, CFO a v Rade," povedal agentúre Reuters. "Myslím si, že zašli priďaleko."

Šéf spoločnosti Omnicom Wren povedal, že strany zlyhali pri hľadaní cesty cez výrazné firemné kultúry, ktoré boli v oboch z nich. "Nebol tam žiadny iný faktor," povedal pre Reuters. "Je mnoho komplexných otázok, ktoré sme nevyriešili. V každej z firiem funguje výrazná firemná kultúra, ktorá nás spomaľovala pri snahe nájsť dohodu. Nevideli sme cieľovú pásku a neistota nikdy nie je v takomto biznise dobrá."

Dve osoby, ktoré majú k udalostiam blízko, povedali, že vzťahy medzi oboma stranami sa začali zhoršovať v decembri, kedy vznikali rozpory medzi Levym a Wrenom, a francúzsky šéf veril tomu, že deal znamená prevzatie a nie zlúčenie. Kľúčový spor o post CFO mal vplyv na to, či má mať spoločný "podnik" centralizovanú štruktúru, alebo sa zvolí prístup bližší Omnicomu.

Ani jedna zo spoločností nebude platiť žiadne poplatky za zrušenie dealu; náklady si rozdelia rovnomerne.

Francúzska spoločnosť Publicis a jej americký rival Omnicom oznámili fúziu minulý rok, jej výsledkom mala byť najväčšia reklamná spoločnosť na svete. Firmy oznámili fúziu ako "spojenie rovných", pričom nová spoločnosť mala niesť názov PublicisOmnicom Group. Pod jednu strechu sa mali dostať viaceré reklamné značky ako Saatchi & Saatchi a Leo Burnett či BBDO Worldwide, TBWA Worldwide a DDB Worldwide. Trhová hodnota sfúzovanej spoločnosti sa odhadovala na vyše vyše 35 miliárd USD. Prečítajte si o tom viac.

 

Zdroj: Reuters, TASR, ik

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
14. jún 2025 15:24