Do slovenskej online reklamy inestovali v decembri zadávatelia reklamy takmer 3,6 milióna eur. V porovnaní s novembrom došlo k poklesu o necelých 560 tisíc eur. Vyplýva to z odhadu preinvestovaných prostriedkov Admosphere od Mediaresearch Slovakia zostaveného na základe cenníkových cien.
Na čelo rebríčka zadávateľov sa vrátilo Tchibo Slovensko. Minulomesačná jednotka Datart klesla na deviate miesto. Najviac inzertných peňazí išlo do média Čas.sk - 367 tisíc eur.
Top 10 Rozdelenie investícií podľa zadávateľov
1. Tchibo Slovensko 233 000 €
2. Orange Slovensko 171 000 €
3. Allegro Group CZ 84 000 €
4. Slevomat.cz 82 000 €
5. Internet Mall Slovakia 77 000 €
6. 4people 72 000 €
7. Tesco Stores SR 70 000 €
8. Metro Cash & Carry Slovakia 68 000 €
9. Datart Megastore 62 000 €
10. Elektrosped 61 000 €
Top 10 Rozdelenie investícií podľa médií
1. Cas.sk 367 000 €
2. Topky.sk 320 000 €
3. Aktuality.sk 284 000 €
4. Sme.sk 279 000 €
5. Zoznam.sk 268 000 €
6. Atlas.sk 220 000 €
7. Pravda.sk 172 000 €
8. Pricemania.sk 172 000 €
9. Azet.sk 172 000 €
10. Pluska.sk 166 000 €
zdroj dát: Mediaresearch Slovakia Admosphere SK 12 2013
Presná suma investovaná do online reklamy v decembri je 3 553 000 €. "Skutočné preinvestované prostriedky môžu byť ovplyvnené konkrétnymi dohodami médií s agentúrami a zadávateľmi. Report nemusí obsahovať všetky realizované kampane," uvádza Mediaresearch Slovakia.
Zdroj: Ivan Krasko