Americké televízie majú nového rekordéra sledovanosti. Podľa definitívnych výsledkov Nielsen Media Research sa vôbec najsledovanejším programom v histórii stal Super Bowl XLVIII. Uvádza to Fox v tlačovej správe.
Nedeľné finále ligy amerického futbalu Seattle Seahawks - Denver Broncos sledovalo v USA 112,2 milióna divákov (2+). Prenos sa tak zaradil na prvú priečku, keď prekonalo doterjšieho lídra. Tým bol tiež zápas Super Bowlu - finále XLVI. ročníka medzi New York Giants a New England Patriots pred dvoma rokmi, ktoré vtedy na NBC pozeralo 111,3 milióna divákov.
Nedeľný Super Bowl XLVIII dosiahol v kategórii domácností (households) rating 46,4 a share 69 %, čo je rovnaký výsledok ako pred rokom. Spomedzi miest bol prenos najsledovanejší v Kansas City s výsledkom 58,1/78 %, druhý bol superbowlový finalista Seattle (56,7/92 %). Jeho súper Denver uzatvára prvú desiatku miest s ratingom 51,4 a podielom 83 %.
Polčasová šou Pepsi Super Bowl XLVIII Halftime Show, v ktorej vystúpil Bruno Mars a Red Hot Chili Peppers, mala sledovanosť115,3 milióna v 2+. Minulý rok priniesla Beyonce 110,8 milióna divákov a rekord stále drží Madonna spred dvoch rokov so 114,0 miliónmi.
Výsledky za reklamne dôležitú cieľovú skupinu 18-49 zatiaľ nie sú k dispozícii.
Super Bowl podľa Foxu prekonal aj rekord internetu. Priemerná sledovanosť live streamu bola 528 tisíc divákov za minútu, čo je najvyššia hodnota zo všetkých športových eventov v histórii. Minulý Super Bowl prekonal o 4 % (508 tisíc) a predminulý o 52 % (346 tisíc). The Verge tvrdí, že to ťažko porovnať s ostatnými prenosmi, keďže pri nich sa často uvádza iba vrchol online sledovanosti.
Zdroj: Ivan Krasko