StoryEditor

Facebook vyzerá inak. Čo sa zmenilo

07.03.2014, 15:20
Aké zmeny Facebook pripravil, čo to znamená pre bežných používateľov a zadávateľov reklamy.

Sociálna sieť Facebook sa pred pár hodinami zmenila. Na svojom webe vysvetľuje, čo je odteraz inak.

Mení sa vzhľad News Feedu používateľov Facebooku na počítačoch - cieľom je, aby na počítačoch vyzeral rovnako ako na mobilných zariadeniach. Na mobiloch ostáva News Feed rovnaký.

Z testovania Facebooku vyšli pozitívne väčšie fotografie, ale spôsobovali problémy pri navigácii. Vynovený dizajn ponecháva štruktúru News Feedu, ale fotografie sa predsa o čosi zväčšili.

Iný je tiež typ písma: TechCrunch vysvetľuje, že na Mac-och odteraz Facebook používa písmo Helvetica a na klasických PC Arial.

Ľavý stĺpec má pôsobiť jednoduchšie, svetlejšie a bez pruhu s ikonami.

Podľa The Verge Facebook z pôvodných vízií redizajnu, ktoré predstavil pred rokom, viaceré nezrealizoval. Končí aj s ambíciou zmeniť News Feed na prúd pripomínajúci novinový štýl alebo RSS. Ruší feedy typu All Friends," "Groups," alebo "Photos".

Zmena je výhradne vizuálna - nič sa nemení na tom, podľa akého kľúča sa príspevky v News Feede zobrazujú. Aj reklamy preto budú mať rovnakú veľkosť ako doteraz. Pre marketérov teda ostáva všetko po starom. Facebook pracuje aj na zmene zobrazovacích algoritmov, ale ešte ich nespustil.

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
17. november 2025 04:22