Vybraní porotcovia pre Stratégie zhodnotili nielen kvalitu prihlásených prác ale i celkový význam súťaže. Pozrite sa, čo si o EFFIE Slovakia 2013 myslí Marek Mikle z VÚB banky, ktorý bol predsedom poroty, Andrea Király z ČSOB a Zuzana Semíková zo Starmedia. Výsledky z tohtoročnej EFFIE nájdete tu.
Marek Mikle
marketingový riaditeľ, VÚB banka
Naše práce by uspeli aj v zahraničí
V porovnaní s predchádzajúcim rokom bola kvalita prác lepšia, videl som v nich viac čísiel, viac porovnávaní s konkurenciou a v niektorých som dokonca našiel veľmi dôležité informácie o výške celkových investícií do produkcie aj hodnotu benefitov, ktorú v danom čase klienti ponúkali potenciálnym zákazníkom v kampani. Mám radosť z toho, že na vypracovaní prihlášok je rok od roku vidieť väčšie zainteresovanie všetkých strán – klientov, reklamných, mediálnych, prieskumných či online agentúr. Mali sme možnosť vidieť práce, ktoré môžu reprezentovať svojou efektivitou Slovensko aj v zahraničí a som si istý, že by jednoznačne uspeli.
Andrea Király
riaditeľka Odboru komunikácie, ČSOB
Chýbajú nám benchmarky
Odvážne stratégie, skvelé exekúcie a predovšetkým nadpriemerné obchodné a/alebo komunikačné výsledky. Jednotlivé práce prirodzene obsahovali konkrétne výsledky, vo viacerých prípadoch však nie sú k dispozícii žiadne benchmarky, voči čomu by sme ich porovnali a objektívne zhodnotili. Nič to však nemení na fakte, že ocenené práce považujem za mimoriadne marketingové počiny.
Zuzana Semíková
Strategic Development Director, Starmedia
Celebritný marketing stále funguje
Spoločným prvkom všetkých prác je hlavne fakt, že klientom nechýba odvaha. Pri hodnotení sme sa zároveň zhodli v tom, že si niektoré pravidlá súťaže Effie vyžadujú ešte dôkladnejšie definovanie, čim sa opäť posunie hranica o stupeň vyššie. Ocenené kampane mali v sebe istý punc jedinečnosti. Najväčším poznaním je však fakt, že „celebritný marketing“ na Slovensku asi naozaj funguje.
Kompletné vyjadrenia nájdete v decembrových Stratégiách.
Zdroj: er.