StoryEditor

Apple v novej reklame chce, aby sme si užívali život, až potom technológie

16.01.2014, 10:23
Apple v najnovšej reklame prestal vyzdvihovať svoje produkty ako to najdôležitejšie. Chce, aby sme si viac užívali život.

Spoločnosť Apple prichádza s reklamou  na iPad Air, v ktorej stavia krásy sveta a života pred technológiu. A to doslova básnickým prevedením. Podľa najnovšej reklamy by sa mohlo zdať, že Apple v porovnaní s minulými rokmi zmenil prístup k predaju ich produktov. Už netvrdí, že ich produkty sú oveľa dôležitejšie ako svet okolo vás. Práve naopak.

Predošlé reklamy znázorňovali ľudí v rôznych situáciách, znými bozkávajúci sa mladí pár, ktorí sa hneď od seba odvrátil a radšej pózoval pre iPhone. Do popredia marketing Applu staval kvalitu svojej technológie pred skutočnými radosťami života.

V poslednej reklame na iPad Air sa marketingové oddelenie spoločnosti vrátilo k tomu, čo je naozaj dôležité. So sloganom „Your Verse” ponúka ľudom začať písať svoju báseň na obrazovke, no nemali by pritom zabúdať na reálny svet okolo nich, ktorý prináša tie skutočné verše.

Ide teda o prípad, ktorý potvrdzuje nastupujúci trend, kedy začneme v pretechnizovanej dobe pristupovať k technológiám opatrne. Svoje k tomu už povedali umelci Jack White, Björk či Prince. Stratég Alex Soojung-Kim Pang tomu hovorí „Contemplative computing“ a radí, ako využívať sociálne médiá a prístroje tak, aby neobmedzovali naše reálne skúsenosti so svetom, ale naopak obohacovali. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=jiyIcz7wUH0#t=90

Zdroj: mb.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
08. júl 2025 10:32