Arbitrážna komisia (AK) Rady pre reklamu (RPR) označila reklamu predajcu elektroniky Alza so sloganom "Rozdávame 100 tabletov týždenne" za zavádzajúcu. Spoločnosť totiž nikde nespomína, že 100 tabletov rozdáva na území Českej republiky aj Slovenskej republiky. "Arbitrážna komisia RPR po posúdení všetkých relevantných podkladov hlasovaním dospela k záveru, že sťažnosť je opodstatnená," uviedla v tlačovej správe zo svojho 10. zasadnutia RPR.
Sťažovateľom bola v tomto prípade fyzická osoba, pričom komisia sa s jej názorom, že reklama zavádza, stotožnila. Zadávateľ síce komunikoval podmienky spotrebiteľskej súťaže rôznymi kanálmi, avšak nikde neuviedol skutočnosť, že ceny do súťaže sa rozdávajú v rámci dvoch rozdielnych trhov. Podľa komisie je tento fakt významnou charakteristikou danej súťaže.
Z reklamnej komunikácie tak môže spotrebiteľ nadobudnúť mylný dojem, že spoločnosť poskytuje 100 tabletov týždenne pre zákazníkov, ktorí si zakúpili tovar len na Slovensku. To však nie je pravda. "Arbitrážna komisia RPR má preto za to, že reklama zneužíva dôveru priemerného spotrebiteľa a využíva nedostatok jeho skúseností a znalostí, čím porušuje kódex," konštatovala komisia.
Spoločnosť Alza.cz, ktorá predajný portál Alza prevádzkuje, trvá na tom, že kampaň bola prevedená v súlade so zákonom a etickými princípmi. "Nie je pochýb o tom, že Alza.cz predáva svoj tovar na internete formou zásielkového predaja, a preto za účelom zvýšenia komfortu jednotlivých zákazníkov prekladá svoje kampane aj do slovenského jazyka," povedal pre TASR Oldřich Kurz z Alza.cz. Ako dodal, v budúcnosti spoločnosť zohľadní postoj Rady pre reklamu.
Zdroj: TASR