Pred Vianocami bolo v Stratégiách naozaj rušno. Okrem toho, že sme oslávili 20 rokov s najväčšími tvárami mediálnej a reklamnej scény na Slovensku, sme (tradične) vyhlasovali Agentúru roka - titul, ktorý hovorí o úspešnosti agentúr na našom trhu. Najlepšou agentúrou roka sa stala MUW Saatchi&Saatchi. Predtým, ako sa titul udelil, sme vyspovedali i tie agentúry, ktoré mali k nemu najbližie - umiestnili sa na prvých šiestich miestach. Tu sú otázky a odpovede:
1. Za čo najviac si podľa vás zaslúžite ocenenie Agentúra roka? Odhliadnuc od kvality prác, ktoré ste navrhli.
2. Čo pre vás znamená ocenenie Agentúra roka?
3. Komu by ste dopriali titul Agentúra roka? A prečo?
4. Čo si myslíte, že by Agentúra roka mala priniesť slovenskému trhu?
Róbert Weber, Chief Operating Officer
1. miesto Agentúra roka 2014 MUW Saatchi&Saatchi
1. Ak si zaslúžime vyhrať Agentúru roka, tak je to práve kvalita prác, tá definuje náš úspech od založenia agentúry. Od nej sme závislí, od nej závisí spokojnosť našich klientov a výsledky ich biznisov.
2. Prestíž v rámci brandže, vyleštené renomé medzi klientmi či vyššiu pozíciu na job wishliste kreatívcov a iných potenciálnych agentúrnikov.
3. Asi všetkým vrátane nás, ale to nejde, preto som rád, že o výsledkoch súťaže rozhodujú čísla.
4. Mal by to byť master degree medzi brandžovými súťažami, rešpektovaný aj mimo brandže. Verím, že sa ním čoskoro stane.
Peter Kontra, managing director
2. miesto Agentúra roka 2014 Wiktor Leo Burnett
1. Nikdy som sa nijako zvlášť nezaoberal súťažnými štatistikami a teraz mi to už naozaj nik neuverí. Po tohtoročnom Zlatom klinci som sa špeciálne pozeral, za práce pre koľkých klientov získavali agentúry ocenenia. Vo Wiktor Leo Burnett sme našu kreativitu a efektivitu – potvrdenú oceneniami na súťažiach kreativity a efektivity – dokázali na projektoch pre celkovo deväť značiek.
2. Vždy hovorím, že hodnota agentúry nie je v tom, čo urobila včera, ale to, čo urobí zajtra. Na takéto nastavenie potrebujeme silný motivačný prvok a Áčko pre Agentúru roka je zatiaľ to najlepšie, čo sme na to našli. Aj pre tú paralelu, že o Áčko rovnako ako o priazeň klienta sa bojuje naozaj každý deň.
3. Áčka máme vo WLB veľmi radi, máme na nich už celkom veľkú poličku Je však určite pre dobro slovenskej reklamy, ak sa to priebežne strieda, lebo Áčko na poličke konkurenčnej agentúry je vždy silné nabudenie do nového roka
4. Okrem toho, že agentúra ašpirujúca na titul Agentúra roka dokáže dosiahnuť TOP výsledky vo všetkých kľúčových pilieroch súťaže - kreativita, efektivita, podiel na trhu -, mala by dokázať prinieť aj úplne iný uhol pohľadu na komunikáciu a najlepšie, ak sa to udeje v kategóriách, ktoré sú extrémne tradičné. Nám sa podľa mňa také niečo podarilo urobiť v kategórii investície projektom Hudba vs. Burza pre J&T banku.
Peter Kačenka, creative director, Wiktor Leo Burnett
1. Darilo sa nám v kreativite aj v efektivite a nakoniec ani ekonomický výsledok nie je najhorší. V tomto roku to bude tesné. Parametre pre kreativitu sú nastavené prísne a staromódne. Efektivita je boj s nedostatkom relevantných čísel a merania výkonu agentúry majú tiež svoje silné aj slabé stránky. Myslím si, že dozrel čas na zmenu. Svedčia o tom aj prebiehajúce aktivity na úrovni partnerov KRASu, ADC a doterajšieho vyhlasovateľa súťaže Ecopress.
2. Je to stále jedno z ocenení, ktorým sa radi pochválime a ktoré je vyjadrením našej snahy robiť dobrý produkt každý rok.
3. Titul Áčko je komlexné hodnotenie výkonu agentúry a želalby som si , aby ho získala agentúra, ktorej úspech si vážim a je pre mňa motiváciou byť o rok lepší.
4. Chcel by som, aby bol tento titul naozaj hodnotným obrazom výkonu akejkoľvek agentúry, ktorá ho získa.
Zuzana Ďurčeková, managing director
3. miesto Agentúra roka 2014 MADE BY VACULIK
1. Za extrémne ťažkú prácu pre veľkých a náročných klientov. Naši ľudia pracovali veľa a tvrdo. Zaslúžili by si počuť, že sú najlepší. Po minulom ročníku som nadobudla pocit, že je to prázdny titul, ktorý absolútne neodráža realitu trhu.
2. Veľmi by som si však priala, aby to bola najvyššia brandžová méta. Cena, pre ktorú budú na nás pyšní naši vlastní klienti, noví klienti budú chcieť s nami pracovať a tí najlepší ľudia na trhu sa budú chcieť u nás okamžite zamestnať.
3. MUW Saatchi & Saatchi, pretože sú v niečom podobní nám. Milujú reklamu, sú ambiciózni a robia svoju prácu bez intríg a scamov.
4. Vieru, že energia, nadšenie a profesionálna česť existujú a sú tou pravou cestou k úspechu.
4. miesto Agentúra roka 2014 – Jandl, marketing a reklama
Agentúra nám do uzávierky svoje odpovede neposlala.
Peter Darovec, creative director
5. miesto Agentúra roka 2014 - Istropolitana Ogilvy
1. Keďže sme tento rok najvyššiu priečku nezískali, tak evidentne za nič. Robíme však všetko pre to, aby sme si ho už budúci rok zaslúžili. Zatiaľ gratulujeme tohtoročným víťazom.
2. Výsledok a zrkadlo celoročnej práce. Samozrejme, do hry o úspešnosť agentúry vstupuje veľa faktorov, ktoré táto súťaž nemôže registrovať, ale hra je hra - má svoje pravidlá a tie treba rešpektovať. Vždy sme radi, keď sme v tejto hre úspešní.
3. Tej, ktorá takýto titul získa na základe výsledkov reálnych prác pre reálnych klientov. Je dobré, že práve na Slovensku sa tento princíp - až na drobné výnimky - darí dodržiavať. Preto sú aj výsledky tejto súťaže väčšinou hodné rešpektu.
4. Prináša relatívne spoľahlivý prehľad výkonnosti agentúr, jednoznačne pomenúva, kto patrí do prvej ligy, a v tomto zmysle uľahčuje klientom výber, ktoré agentúry osloviť na možnú spoluprácu. Celkom dosť na jednu súťaž, nie?
Marek Mrázik, managing director
6. miesto Agentúra roka 2014 - TRIAD Advertising
1. Ocenenie agentúra roka si podľa mňa ešte nezaslúžime. No verím, že to príde už čoskoro.
2. Pre nás ako nezávislú mladú agentúru, ktorá vyrástla sama a dokáže robiť serióznu konkurenciu dlhodobo etablovaným agentúram, je to míľnik a krásny dlhodobý cieľ.
3. Určite viacerým, ale keď si mám vybrať, tak za uplynulý rok by to bolo MUW Saatchi&Saatchi za obrovské množstvo kreatívnej a ocenenej práce pre reálnych, veľkých klientov, pre ktorých sa kreatíva netvorí ľahko.
4. Inšpiráciu, ako posunúť toto odvetvie na vyššiu úroveň. Benchmark pre ostatné agentúry. Zviditeľnenie slovenskej reklamy vo svete. Ašpiráciu pre budúcich reklamných pracovníkov.
Ak sa chcete dozvedieť, kto sú najvýraznejšie tváre slovenských médií, reklamy a marketingu, čítajte exkluzívnu prílohu novembrových Stratégií, ktorá je stále v predaji. Nájdete v nej najdôležitejšie udalosti, ktoré sa udiali za 20 rokov fungovania reklamy a médií na Slovensku spolu s najlepšími reklamnými kampaňami a výrokmi, ktoré sa kedy v médiách objavili. To všetko v prehľadnom sumáre rok po roku.
Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.
Zdroj: red

