Amazon vstupuje na trh streamovania hudby a spúšťa novú službu, ktorá umožní prehrávať piesne z miliónového katalógu. Informuje The Wall Street Journal. Kým Amazon bude mať v ponuke milión skladieb, konkurenčná služba Spotify ich má 20 miliónov a Pandora 1,5 milióna.
Streamovacia služba od Amazonu bude k dispozícii zatiaľ iba pre klientov v USA. Amazon ju dá tým, ktorí využívajú jeho kľúčový produkt Amazon Prime. Ten stojí 99 dolárov ročne, je v ňom benefit doručovania tovaru do 2 dní, videoslužba a iné.
Amazon sa dohodol s vydavateľstvami Warner Music Group a Sony Corp., avšak v jeho katalógu budú chýbať albumy od najväčšej hudobnej spoločnosti Universal Music Group. A aj skladby od Warnera a Sony budú vždy minimálne pol roka staré.
V oboch prípadoch - poskytovaní novších nahrávok aj zmluve s Universal - bola podľa WSJ problémom cena. Amazon nechcel platiť také poplatky, ako si za nové piesne žiadali vydavatelia. A Universal údajne odmietol sumu, ktorú mu Amazon núkal za jeho skladby.
Podľa WSJ je to potenciálne dôležitý krok pre Amazon, keďže sa chce profilovať ako "hlavná" služba spätá s každodennými životmi, nákupmi a zábavou ľudí ľudí. A je to signálom pre investorov, že Amazon výrazne investuje do nových služieb.
Zdroj: Ivan Krasko

