Ako riešiť obsah na webe? Ako docieliť, aby mali používatelia čo možno najlepšiu skúsenosť z vášho webu? A ako do online stratégie zapadá váš brand? SEO konzultant Pavel Ungr na podujatí Affiliate konference, ktoré sa konalo v Prahe, predstavil svoje zistenia.
Stratégie boli pri tom a prinášame vám najdôležitejšie body z jeho prezentácie. V nej sa zameral na firemné weby a možnosti, ako z nich najmä po technickej a formálnej stránke spraviť niečo lepšie, než má vaša konkurencia.
Ako na firemné weby podľa Pavla Ungera:
- budete potrebovať kľúčové slová: "Predstavte si váš web ako množinu odpovedí a jediné, čo musíte vedieť, sú otázky, ktoré si ľudia kladú."
- musíte mať vyriešené technické faktory, ale okrem toho aj zmysluplný obsah a docieliť, že keď už sa stránka dostane do výsledkov vyhľadávačov, aby miera preklikov bola vyššia ako pri konkurencii
- dôležitá je práca s multimédiami a napríklad možnosť pridať atribút "alt" alebo popisok. Unger uviedol ako príklad e-shop predávajúci nálepky, ktorý obrázky na svojom webe vôbec nepopisoval a ich názov bol zhluk číslic. To vo vyhľadávaní nepomáha. Dôležitý je aj názov súboru-obrázka a okolitý text
- URL adresa musí obsahovať kľúčové slova, mala by byť jednoduchá a nie duplicitná. "Pozor na lomky alebo informácie typu "?page1"," upozorňuje Unger. Práve vtedy môže dochádzať k duplicite. Samozrejmosťou je možnosť, aby sa pri každom zmene titulku nemenila URL. Ak sa tak deje, je to problém
- "Titulok je z pohľadu SEO jeden z najdôležitejších prvkov." Google občas robí to, že ak mu titulok príde irelevantný, pridá názov stránky alebo prepíše titulok inak. A aká je optimálna dĺžka? "55 znakov je istota, vyhľadávače však zaujíma jeho šírka." Keďže jednotlivé písmená sú rôzne široké, nedá sa povedať úplne presný počet znakov, ktorý vám bude fungovať. Dĺžka 55 znakov je v poriadku v 95 % prípadov. Vaše titulky si môžete otestovať tu
Ďalšie užitočné zdroje:
- pozor na STOP slová - také, čo nemajú žiadny obsah a vyhľadávače ich ignorujú. Ideálne je vôbec ich nepoužívať
- čo napísať do titulku? Mal by obsahovať výzvu k akcii, byť dynamický. "Dávajte ľuďom jasné argumenty, prečo by mali kliknúť. Fungujú číslice a zoznamy - napríklad "10 najlepších topánok v Česku". Buďťe kontroverzní, buďte aktuálni, vyriešte nejaký problém... ľudia často hľadajú riešenie problému," uvádza typy dobrých titulkov
- ďalším prvkom je meta description. To na výsledky vo vyhľadávačoch, SEO nemá žiadny vplyv, ale má vplyv na mieru preklikov. "Ak sa vojdete do 155-160 znakov, môže fungovať oveľa lepšie." Užitočný nástroj na kontrolu nájdete tu
- nadpisy: "Kedysi sa hovorilo, že sú veľmi dôležité. Svoju dôležitosť majú, ale niektoré ich neobsahujú vôbec a stránka môže byť úspešná." H1 by malo byť použité iba raz, a to na názov stránky
- a čo samotné texty, teda obsah webu? Zoberme si napríklad e-shopy: "Z môjho pohľadu sú veľmi dôležité, ale stretávam sa s tým, že ľudí texty niekedy nezaujímajú - idú tam a chcú nakupovať. Ak viete, že text naozaj nie je k ničomu, nepchal by som ho tam," myslí si SEO konzultant
- štruktúrované dáta - to sú "kusy" zdrojového kódu, ktorým obalíte texty. "Ak sa to Googlu bude páčiť, urobí výsledok pestrejší. Neovplyvňuje to priamo výsledok vo vyhľadávačoch, ale zlepšuje brand a mieru preklikov vo vyhľadávači." Takto môžete mať v Google napríklad počet hviezdičiek pri recenzii, fotku, termíny workshopov, ktoré organizujete…
Váš výsledok vo vyhľadávačoch bude závisieť od on page časti, odkazov na náš web, aktivity, sily brandu a ďalších faktorov.
Zdroj: Ivan Krasko

