Golden Drum vybral prvých víťazov. Tu sú vybrané ukážky.
Radio
Cena: Golden Drum
Názov: TO FRANCE, TO INDIA
Klient: Akbank
Agentúra: TBWA\ISTANBUL
Agentúra TBWA\ISTANBUL pomohla jednej z najväčších tureckých bánk Akbank veľmi jasne komunikovať službu medzinárodného prevodu peňazí. Goldem Drum v kategórií RADIO vyhrali hneď dva spoty z tejto kampane ako séria. V prvom spote plynulý a rýchly prechod z anglického akcentu na indický demonštruje rýchlosť prevodu medzi Anglickom a Indiou, ktorý trvá iba niekoľko sekúnd. Druhý spot je založený na rovnakom princípe a vyjadruje bankový prevod medzi Juhoafrickou republikou a Francúzskom.
Digital
Cena: Silver Drum
Názov: 3 minutes are enough
Klient: Amnesty International
Agentúra: Havas Worldwide Prague
Zdá sa vám myšlienka pomôcť nespravodlivo uväzneným z Indie, Južnej Kórey, či Bieloruska, nereálna? Kampaň s názvom „3 minutes are enough“ vám to umožní prostredníctvom webstránky, kde môžete jednoducho pridať svoj podpis. Ten sa následne objaví na mieste uväznenia daného väzňa na Google Maps. Každý môže svoj podpis zdieľať na Facebooku a tak šíriť posolstvo o Amnesty International. Za tento počin získala česká pobočka agentúry Havas Worldwide Prague ocenenie Silver Drum.
Cena: Silver Drum
Názov: How can a robot sell the phone
Klient: YotaPhone
Agentúra: Havas Worldwide Prague
Nakupovanie online je dnes samozrejmosťou či ide o potraviny alebo elektroniku. Aj keď čerstvosť ovocia si cez monitor v blízkej dobe zrejme nevychutnáme, ruská agentúra Look at Media umožnila potenciálnym záujemcov otestovať mobilný telefón Yotaphone priamo na ich webstránke. Kampaň „How can a robot sell the phone“ ocenená Silver Drum-om dokazuje, že návšteva predajne už viac nie je potrebná a pomocou RoboHand môžete otestovať všetky funkcie smartfónu online. http://festival-cases.com/yotaphone/
Mobile
Cena: Silver Drum
Názov: Street Sound
Klient: Seat Leon
Agentúra: GEOMETRY GLOBAL RUSSIA
Unikátny zážitok z jazdy autom prináša aplikácia Street Sound. Pre každú ulicu v meste je vytvorená špeciálna skladba, ktorá vzniká pomocou GPS merajúceho vzdialenosť vášho auta od okolitých budov. Tieto vzdialenosti sú priradené k jedinečným zvukom a tak sa stávate autorom vlastného playlistu tým, že šoférujete. Aplikácia bola vytvorená na základe filozofie „jazdím mestom a milujem hudbu.“ http://streetsound.newleon.ru/awards/
Cena: Silver Drum
Názov: Audiotrees
Klient: Czech radio
Agentúra: Ogilvy & Mather
Vianočným pohľadniciam už zrejme odzvonilo, čo dokazuje aplikácia Audiotrees, ktorá sa stala počas Vianoc najsťahovanejšou aplikáciou v susedných Čechách. Aplikáciu pôvodne vytvorila agentúra Ogilvy & Mather za účelom digitálnych vianočných pozdravov pre korporátnych partnerov Českého rádia, no napokon sa z nej stal najpopulárnejší online vianočný pozdrav v celej krajine. (https://play.google.com/store/apps/details?id=cz.adiktmobile.christmastreeandroid)
New or innovative
Cena: Golden Drum
Názov: The RGB News
Klient: Observator
Agentúra: Geometry Global Bucharest
Nedostatok darcov krvi v Rumunsku viedol k úmrtiu mnohých nevinných ľudí. Krv sú ochotní darovať len štrnásti ľudia z 1000. Tieto čísla podmienili realizáciu pomerne masovej kampane televízie Observator. Počas jedného týždňa z obrazoviek zmizla červená farba, základná farba RGB spektra. Táto zmena mala ľuďom symbolicky pripomenúť, aký je život bez krvi. http://www.goldendrum.com/competition/showcase/entries-2014/?ID=59261
Direct Campaigns
Cena: Silver Drum
Názov: The price for not voting
Klient: Kleine Zeitung
Agentúra: OGILVY & MATHER GMBH. VIENNA
„Nenechajte iných robiť rozhodnutia za vás! Choďte voliť!“ Takto znel slogan kampane, ktorá prebiehala vo Viedni týždeň pred komunálnymi voľbami. Aby voliči pocítili dôsledky rozhodnutia nevoliť na vlastnej koži, rakúske noviny „Kleine Zeitung“ v spolupráci s niekoľkými kaviarňami a reštauráciami zinscenovali neobvyklú situáciu. Čašníci zákazníkom doniesli jedlo ešte pred tým, ako si stihli objednať a bez slova odišli. Zákazníci po chvíľke zmätenosti a hnevu dostali účet s už spomínaným sloganom.
Cena: Silver Drum
Názov: Taxi Drama
Klient: McCann Belgrade
Agentúra: Yugoslav Drama Theatre
Taxikárske historky bývajú často šialené. Ale že by boli až také uletené, aby sa podobali na známe drámy so zamotanými rodinnými vzťahmi končiacimi vraždami, či bojom o holý život? Takéto nezvyčajné príbehy šokovali zákazníkov taxi služby v Srbsku. Pohoršení cestujúci sa našťastie na konci jazdy dozvedeli, že ich taxikár nie je úplný blázon, ale len herec z divadla Yugoslav Drama Theatre a rozprával príbeh z klasickej divadelnej hry.
Digital campaigns including Mobile campaigns
Cena: Golden Drum
Názov: Ghita, The Social Shepherd
Klient: Vodafone
Agentúra: McCann Erickson, Bucharest
Veľmi ľudská a milá kampaň pripomínajúca reality show dopomohla spoločnosti Vodafone k zvýšeniu predaju smartfónov v Rumunsku, kde približne 45% obyvateľov stále žije na dedine bez moderných technológií. Hviezdou kampane sa stal Ghita, pastier žijúci v odľahlej oblasti. Vodafone mu dal do rúk smartfón, naučil Ghitu používať ho a jediné, o čo žiadali, bolo, aby svoje zážitky s telefónom zdieľal na sociálnej sieti. Nasledujúce udalosti nabrali rýchly spád a Ghita sa stal celebritou nielen na Facebooku.
Branded content
Cena: Golden Drum
Názov: Opel Sky Surprise
Klient: Opel
Agentúra: WIEN NORD Werbeagentur GmbH
Využiť event svojho najväčšieho konkurenta so 170 tisíc fanúšikmi pre vlastnú kampaň? Presne to urobil Opel na najväčšom evente Volkswagenu, kde sa každoročne stretáva množstvo fanatických fanúšikov. Opel na festivale rozdal divákom falošné 3D okuliare sľubujúc neuveriteľný 3D ohňostroj. Jediné, čoho sa napokon fanúšikova Volkswagenu a samozrejme aj tlač a médiá dočkali, bolo nepríjemné prekvapenie v podobe stoviek žiariacich značiek Opel na oblohe.
Cena: Golden Drum
Názov: Enemy Front
Klient: CI Games
Agentúra: McCann Worldgroup Poland
CI Games sa rozhodlo pripomenúť svojim hráčom 70. výročie Varšavského povstania veľmi netradičnou formou. Cieľom tejto kampane bolo zvýšiť povedomie hráčov počítačových hier po celom svete o tom, že Varšavské povstanie bola skutočná udalosť, nie iba súčasť hry Enemy Front. Prvého augusta o piatej poobede, presne v čase, kedy sa celé Poľsko na minútu zastaví, aby vzdalo úctu obetiam povstania, bude zastavená aj hra Enemy Front. Hráči budú prelinkovaní na webstránku s vysvetlením, prečo sa hra zastavila a akú má súvislosť s Poľskou minútou ticha. http://itwasntagame.com/
Events
Cena: Silver Drum
Názov: Respect the Living
Klient: Traffic Safety Campaign
Agentúra: McCann Tirana
Sociálne zameraná eventová kampaň upozorňujúca sa nerešpektovanie prechodov pre chodcov vyvolala rozruch a stala sa virálnou sa sociálnych sieťach. Zinscenovaný 95-členný pohrebný sprievod, reprezentujúci 95 predčasne ukončených životov chodcov, prinútil šoférov zastaviť a vystúpiť z áut. Na konci sprievodu sa rozvinul plagát veľkých rozmerov s nápisom: „Rešpektuj život! Zastav na prechodoch pre chodcov.“
Public relations
Cena: Silver Drum
Názov: Good Dog Catcher
Klient: Four Paws Romania
Agentúra: GMP Advertising
Po smrteľnom útoku psov na malé dieťa bol v Rumunsku vydaný zákon na hromadnú eutanáziu pouličných zvierat. Nastalo nemilosrdné vyvražďovanie štvornohých tulákov, na čo reagovali ochrancovia zvierat protestmi. Organizácia Four Paws sa rozhodla zmeniť obmedzený pohľad Rumunska na zaobchádzanie s túlavými psami a pripravila projekt Good Dog Catcher, ktorého cieľom je vychovávať z nich asistenčných psov.
Zdroj: eb.