„Firmy, ktoré vyvíjajú softvér pre gastro biznis, nás odmietli, potom nás kopírovali,“ hovorí jeden z autorov nápadu, ako objednávať drinky bez obsluhy.
Na to, aby ste v bare dostali svoj drink na stôl, vám bude odteraz stačiť aplikácia vo vašom smartphone. Papaya je názov projektu, ktorý má uľahčiť objednávanie v baroch či reštauráciách. Prácu má uľahčiť najmä samotným čašníkom.
Každý čašník môže zadávať objednávky na svojom vlastnom telefóne priamo od stola, kde práve obsluhuje. Čašník môže objednávky posielať priamo do kuchyne či na bar a neskôr si po objednávku už iba prísť.
Výhodou aplikácie má tiež byť, že umožňuje objednávky tlačiť. Takisto aplikácia ponúka kontrolu skladového systému. Prevádzkovateľ tak môže vidieť, ktoré položky zo skladu odišli. Napríklad, ak čašník objedná radler, systém zo skladu odčíta 3 dcl piva a 2 dcl spritu. Aplikácia umožňuje sledovať i výkon zamestnancov.
Nateraz je aplikácia zatiaľ v štádiu testovania. Funkcia, ktorá umožní zákazníkom objednávať priamo od stola, prechádza momentálne redizajnom. Dostupná by mala byť v dohľadnej dobe.
Za celým nápadom stojí štvorica mladých programátorov. Ako sami hovoria, projektu sa začali venovať pred 2 a pol rokom. „Je škoda, že sme pre tento projekt nenašli partnerov už skôr a že slovenské firmy, ktoré robia softvér pre gastro biznis nás s ponukou na spoluprácu odmietli a začali nás kopírovať. Niektorí nám to férovo oznámili, iní sa tvárili, že ich to nezaujíma a postupne sa pokúšajú vydávať podobné produkty,“ priznal pre Stratégie počiatočné sklamanie jeden z autorov projektu.
Anketa:
Prevádzkovatelia gastro zariadení dávajú aplikácii šancu, no zároveň upozorňujú na možné prekážky s jej implementáciou. „ Pre objektívne zhodnotenie projektu je dôležité vedieť, ako je vyriešená kompatibilita aplikácie s existujúcim softwarom, ktorý prevádzka používa. Ďalším rozhodujúcim faktorom z pohľadu praktickej využiteľnosti je to, či bude aplikácia prístupná len pre smartphony. V tom prípade to môže byt pre prevádzkovateľa reštaurácie bariéra - ak čašníci smartphone nemajú, musel by telefóny zakúpiť majiteľ reštaurácie. Dnes sa v gastronómii bežne využívajú handheldy, v prevádzkach kde je veľmi rušno to urýchli celý proces od objednania až po donášku ku stolu. Priestor na šikovné mobilné riešenie teda na gastro trhu určite je, pokiaľ budú vyriešené všetky praktické detaily,“ hovorí Pavol Benčík, majiteľ Bencik Culinary Group.
Tamara Pavelková, Senior Marketing Manager z Medusa Group nevidí potenciál pre ich prevádzku a to z dvoch dôvodov: „Prvým je samotný servis, osobný kontakt a ponuka, ktoré zákazník dostáva od personálu už pri objednávke, čo už vnímame ako súčasť nášho celkového produktu. Druhým dôvodom je nový systém na báze Androidu, do ktorého sme ako spoločnosť investovali a ktorý vyvíjame špeciálne pre naše potreby."
Čo si myslíte vy?
http://vimeo.com/108263753
Zdroj: eb.

