Foursquare
StoryEditor

Foursquare chce peniaze. Aký ďalší príjem našiel

01.07.2014, 15:00
A čo chystá samotná aplikácia pre používateľov? Pozrite si novinky pre Foursquare a Swarm.

Aplikácia Foursquare hľadá ďalší zdroj príjmov - a podľa The Wall Street Journal ho aj našla. Fourquare uvažuje, že spoplatní firmy, ktoré v najväčšom rozsahu využívajú jeho databázy.

Fourquare obsahuje informácie prakticky o každom relevantnom mieste či podniku - cez reštaurácie, obchody a iné miesta, kde sa niečo koná. Teraz sa má podľa WSJ pokúsiť všetky tieto informácie získané za posledných päť rokov zužitkovať. Rokuje s najväčšími používateľmi jeho databáz.

Spoplatnenie by sa malo dotknúť 1 % zo 63 tisíc firiem používajúcich dáta od Foursquaru. Bude s nimi rokovať individuálne a ostatných sa to nijako nedotkne.

Nedávno Foursquare uzavrel dohodu s Microsoftom, ktorý mu začal platiť za lokalizačné dáta využívané pri produktoch ako Bing.

Foursquare nezverejňuje svoje finančné výsledky, podľa WSJ však v roku 2012 dosiahol iba 2-miliónové tržby, minulý rok sa mu ich podarilo zvýšiť na 15 až 20 miliónov. Investori, ktorí do firmy dali už 162 miliónov, sú podľa denníka čoraz viac "netrpezliví". Práve nový zdroj príjmov by mohol pomôcť a podporiť bezplatnú mobilnú aplikáciu. Tá má 50 miliónov registrovaných používateľov, Foursquare však pre ňu podľa WSJ ťažko hľadal biznismodel.

A čo chystá samotná aplikácia pre používateľov? Foursquare sa má stať bližší reštauračným a cestovným sprievodcom ako Yelp alebo TripAdvisor, kým nová aplikácia Swarm uvedená v máji sa zameriava na check-iny a sociálne prvky. Foursquare v lete dostane veľký upgrade, sľubuje personalizavenjšie odporúčania o tom, čo môžu ľudia robiť vo svojom okolí.

 

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. jún 2025 07:18