StoryEditor

5 najzaujímavejších reklám súčasnosti

16.10.2014, 09:00
Pozrite si výber piatich reklám z festivalu Golden Drum, ktoré sa nám najviac páčia.

Ktoré reklamy z festivalu Golden Drum nás najviac zaujali? Prinášame náš výber top 5.

Z Golden Drumu vzišla tento rok práca, ktorá sa podobá práci z dielne pražskej pobočky agentúry Zaraguza.

Street Sound je názov práce, ktorá na festivale získala striebro. Ide o mobilnú aplikáciu, ktorá sľubuje zážitok z jazdy mestom. Pre každú ulicu v meste je vytvorená špeciálna skladba. Tóny sú vytvorené na základe vzdialenosti medzi autom a budovami, okolo ktorých momentálne prechádzate. Tieto vzdialenosti dostávajú jedinečné zvuky, čiže každá nová jazda vytvorí novú skladbu. Aplikácia bola vytvorená na základe filozofie „jazdím mestom a milujem hudbu.“

 

S nápadom, ako ukázať, čo sa v meste aktuálne deje, prišla v týchto dňoch i česká pobočka Zaraguzy. Tá vytvorila aplikáciu Heineken City Symphony – audiovizuálnu mapu mesta. Mapa zobrazuje všetko, čo sa v danom momente deje, vrátane prechádzajúcej MHD či aktivity užívateľov na sociálnych sieťach. Jednotlivé miesta na seba viažu jednotlivé zvukové efekty. Napríklad, ak užívateľ nahrá fotku alebo zverejní príspevok na sociálnej sieti, prispeje do symfónie. Tá tak bude vždy unikátna.

Škoda len, že agentúra prácu nestihla na festival prihlásiť. Snáď o rok.

 

The price for not voting

Agentúra: OGILVY & MATHER, Rakúsko

Z tejto kampane by si príklad mohli zobrať niektoré združenia či priamo politici. Ak ľudia nepočúvajú na to, ako dôležitý je ich hlas vo voľbách, tak im to jednoducho ukážte, čo sa stane, ak voliť nepôjdu. Týždeň pred voľbami rakúsky denník Kleine Zeitung sa dohodol s miestnymi reštauráciami a kaviarňami, že ľuďom budú servírovať, čo si neobjednali a nakoniec zaplatia za niečo, čo nemali. Na účte si však našli odkaz: „Nedovoľte, aby druhí rozhodli za vás. Choďte voliť.“ Účasť vo voľbách sa z 60% zvýšila na 75%. 

 

Respect the Living

Agentúra: McCann Tirana, Albánsko

Aj o smrti sa hovorilo na festivale. V Albánsku šoféri nerešpektujú chodcov. Štatistika hovorí jasne – 95 mŕtvych chodcov v roku 2013. Avšak, jedinú vec, ktorú dokážu šoféri rešpektovať, je pohreb a pochod smútiacich. Iba v tomto momente dokážu zastaviť a pustiť sprievod cez cestu na znak úcty zosnulým. To využila agentúra McCann Tirana a vyzvala presne 95 ľudí, aby v smútočnej atmosfére prešli cez cestu. Niesli pritom odkaz: „Rešpektujte aj životy. Zastavte na prechode.“ Video sa objavilo vo všetkých albánskych televíziách a vygenerovalo mediálny zásah v hodnote 150 000 eur.

 

Vibration Free Washing

Traktor Werbeagentur GmbH, Rakúsko

Pre tých, čo majú radi umenie, sa mohli nájsť v tejto peknej ukážke branded content. Práca síce porotu nepresvedčila a odnáša si nakoniec „iba“ shortlist, no stojí za zmienku. Ako povedať mladým, že nová pračka od Samsung perie bez toho, aby sa čo i len milimeter pohla. Samsung najal umelca, ktorý počas prania na pračku maľoval. A tu je výsledok. 

 

Finishizer self promo

Ogilvy&Mather, Poľsko

Ak ste firma, ktorá sa živí postprodukciou a upravujete na obrázkoch to, čo sa nepodarilo fotografovi zachytiť, vaša vlastná reklama môže vyzerať aj takto. Na prvý pohľad propagandistické, no pozrite sa lepšie na gestá ľudí, konkrétne ich ruky. Finishizer, postprodukčná spoločnosť, tak chce povedať, že akýkoľvek obrázok dokončí tak, ako má v skutočnosti vyzerať. 

Čítajte tiež:

Zdroj: Erika Brindzová

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
17. november 2025 17:16