StoryEditor

Mediálne a digitálne agentúry by mali spolupracovať

03.10.2014, 14:38
Súhlasia klienti i mediálky. Digitálky to vidia inak.

Súhlasia klienti i mediálky. Digitálky to vidia inak.

Mediálne agentúry s odstupom času integrovali k sebe digitálne agentúry a opačne – digitálne agentúry sa začali venovať i nákupom online médií. Dôležitosť spolupráce medzi týmito dvoma agentúrami si uvedomujú i samotní klienti. I keď mediálne agentúry preferujú spoluprácu s digitálnou agentúrou hneď od začiatku – od brífu, paradoxne, digitálne agentúry majú na situáciu odlišný názor.

 

Digitálne agentúry priznávajú minimálnu spoluprácu

Juraj Sasko z VISIBILITY hovorí o 5%, kedy sa pri samotnom brífe stretáva s mediálnou agentúrou. Paravan interactive je príklad agentúry, ktorá samu seba považuje za agentúru, ktorá poskytuje i mediálne služby. Minimálnu či žiadnu spoluprácu potvrdzuje Martin Woska z Triad Advertising a dodáva, že tento fakt agentúre neprekáža. Roman Beličák, riaditeľ agentúry dotcom.sk, tvrdí, že do kontaktu s mediálkou prichádza v menej ako 10% prípadoch, zároveň dodáva: „ale je žiaduce, aby čo najskôr, už vo fáze brainstormovania, bola mediálka prítomná. Umožňuje to lepšie postaviť riešenia vzhľadom na cieľovú skupinu.“ Podľa Martina Poradu z 2create závisí od okolností. Pri väčšine brífov sa podľa jeho slov snaží agentúra presadiť, aby na bola prítomná i mediálna agentúra.

 

Klienti spoluprácu vyžadujú

Juraj Mičko, general marketing manager, Kia Motors Sales Slovensko, má skúsenosť s priamou spoluprácou medzi digitálnou a mediálnou agentúrou v polovici prípadov. „Digital nám rieši kreatívna agentúra a spolupracujú vždy, keď ich o to požiadame. Nie vždy sa nám to však napriek snahe darí,“ dopĺňa. Dôvod, prečo spoluprácu preferuje, je úspora času a vzájomné inšpirácie. Ideálne je, ak si prístup osvoja obe strany, „no iniciatíva musí prísť od klienta,“ uzatvára.

V prípade spoločnosti AXA, spolupráca medzi digitálnou a mediálnou agentúrou prebieha vždy. Hovorca spoločnosti Karel Žyla pre Stratégie uviedol, že bríf nedelia na kreatívny a mediálny. Zároveň načrtol základný problém, ktorý nastáva, ak tieto dve agentúry spolu vzájomne nekooperujú: „V minulosti sa stávalo, že kreatívna idea bola skvelá, ale mediálne sa to „nedalo zrealizovať“, alebo opačne, mediálna agentúra vymyslela skvelý mediaplán, ale navrhnutá kreatíva sa tam takpovediac nehodila.“

Spoluprácu považuje za dôležitú i Peter Havrilák, riaditeľ marketing pre slovenský trh v spoločnosti Walmark. Upozorňuje však, že rovnako dôležité je, aby obe strany mali jasne vymedzené svoje kompetencie: „Nastáva tu isté prekrytie, ktoré je potrebné riadiť zo strany klienta tak, aby neboli porušené vzájomné dohody a každá zo zúčastnených strán mala jasnú pozíciu.“ Súhlasí i s názorom, že spolupracovať by mali agentúry i pri operatívnych záležitostiach, nielen pri nastavení komunikácie. „Spolupráca mediálnej a digitálnej agentúry dokáže obohatiť a umožní vidieť veci z novej perspektívy.“

 

Mediálne agentúry preferujú integráciu pred spoluprácou

Dôvod na stretávanie sa s digitálnou agentúrou nevidí Peter Seyfert, výkonný riaditeľ mediálnej agentúry OMD Slovakia a to preto, že online plánovanie je priamo integrované v rámci agentúry. Zároveň je otvorený novej spolupráci a stretnutie sa s digitálnou agentúrou považuje za prospešné.

Juraj Máťuš obchodný riaditeľ, UNIMEDIA vidí situáciu podobne. Mediálna agentúra spolupracuje s digitálnou a to tak, že má vlastné digitálne oddelenie. Dokonca predpovedá prehĺbenie spolupráce vzhľadom na narastajúci share internetu v media mixe.

 

Zdroj: eb.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
13. máj 2025 11:12