StoryEditor

Golden Drum 2014: striebro pre Wiktor Leo Burnett

11.10.2014, 17:13
Bilancia: Jandl - 3 shortlisty, TRIAD Advertising a MADE BY VACULIK - 1 shortlist, Wiktor Leo Burnett - striebro. Pozrite si druhú sériu najlepších európskych reklám.

21. ročník európskej reklamnej súťaže Golden Drum je uzavretý. 

Jediná slovenská agentúra - Wiktor Leo Burnett dokázala premeniť shortlist na cenu - striebro. Uspela v kategórii Direct communication. Išlo o prácu pre Transparency International Slovakia. Nájsť ju môžete pod názvom NOT EVERY BRIBE IS JUST A BOX OF CHOCOLATES. Agentúra sa touto prácou snažila upozorniť na korupciu, ktorá je na Slovensku rozšírená. Kampaň výstižne hovorí: „ Nie každý úplatok je len bonboniéra.“

 

Pozrite si vybrané ukážky víťazných práce z okolitých krajín:

 

Film

Cena: Golden Drum

Názov: B:DARK

Klient: Budweiser Budvar

Agentúra: Kaspen/Jung von Matt, Prague

Reklamy na pivo väčšinou zobrazujú šťastných a spokojných ľudí popíjajúcich na párty, v puboch, na chate, či na zápase obľúbeného futbalového tímu, ktorí je samozrejme vo vedení. Český Budweiser sa však rozhodol byť iný. Pretože my, ľudia, nie sme stále iba šťastní a občas máme chuť aj „na tmavé. “ B: Dark je pivo pre všetkých obyčajných ľudí, ktorí nemajú práve najlepší deň. 

 

Cena: Golden Drum

Názov: Long Distance Love: Mom is coming

Klient: Volkswagen

Agentúra: GMP Advertising Bucharest

Nové Polo ponúka fantastických 3.4 litra na 100 kilometrov. Takže mladí si môžu naplno vychutnať vzťahy na diaľku so svojimi rodičmi, svokrovcami alebo partnermi, ktorých chrápanie im už konečne nepíli uši. Štyri krátke spoty zo série Long Distance Love, ktorých jednoduché spracovanie a realistický humor hneď zaujmú, vyhrali ocenenie Golden Drum úplne zaslúžene. 

 

Press

Cena: Silver Drum

Názov: ALICE IN WONDERLAND, FROG PRINCE

Klient: OMO

Agentúra: Lowe Istanbul

Hravé rozprávkové vizuály a jednoduchý slogan :„Dirt makes good stories“  využila pre svoju propagáciu turecká značka čistiacich prostriedkov OMO. Hlavný hrdina sa musí najprv poriadne zašpiniť, aby svoj život zmenil na rozprávkový. Presne tak, ako v reálnom živote.

Cena: Silver Drum

Názov: Beauty, Power

Klient: Sport Life fitness club

Agentúra: GEOMETRY GLOBAL UKRAINE

„Začať so športom je hrozne ťažké“. „Šport vyžaduje veľmi veľa času.“ To  sú klasické výhovorky všetkých lenivcov s pneumatikami a pivnými bruchami. Sport life sa snaží dokázať verejnosti, že to nie je pravda. Dostať sa do formy vôbec nie je zložité. Stačí urobiť prvý krok a zdravý životný štýl vás hneď pohltí. 

 

 

Outdoor

Cena: Golden Drum

Názov: Hydrant, Lamppost

Klient: Porsche / Volkswagen

Agentúra: DDB Budapest

Billboard je plochý dvojrozmerný reklamný priestor. Preto propagácia 360° Area View od Volkswagenu musela byť pre reklamných tvorcov poriadny oriešok. Táto inovácia vás bude počas jazdy zásobovať live obrázkami z okolia vášho auta a ponúkne vám pohľady z rôznej perspektívy, ktoré vám ako vodičovi budú nápomocné pri akejkoľvek situácii na ceste. Aj keď to môže znieť zložito, prevedenie je jednoduché a ľahko pochopiteľné pre potenciálnych zákazníkov. Presne tak, ako billboardy z tejto Golden Drum-om ocenenej kampane, ktoré sú súčasťou minimalistickej a inteligentnej komunikácie Volkswagenu. 

Cena: Golden Drum

Názov: The Grillboard

Klient: Double Grill&Bar

Agentúra: Voskhod

Double Grill&Bar predstavuje Grillboard. Obrovská konkurencia stakehousov a barov v okolí Yekaterinburgu a k dispozícií jeden billboard. Záujem publika bolo potrebné pekne zľahka prepiecť a až potom mohol prísť večer plný plameňov. Obrázok surového mäsa visel na gigantickom billboarde celý týždeň, no v jeden večer na oblohu vyšľahli plamene, ktoré grilovali imaginárne mäso vysoko nad mestom. Jeden billboard, stredne prepečený a nasledujúce týždne bolo rezervovať si stôl v Double Grill&Bar takmer nemožné. 

Priama komunikácia/ Direct Communication

Cena: Silver Drum

Názov: Waiting Signs

Klient: Itaka Foundation

Agentúra: Isobar Poland

Každoročne je Poľsku hľadaných viac ako 17 000 osôb. Neštátna organizácia Itaka sa spolieha na bežných ľudí, ktorí mohli zhliadnuť hľadané osoby v uliciach poľských miest. Na dvoch najväčších letiskách, v Krakove a Varšave, boli umiestnené na mieste príletov značky s menom a informáciami o hľadaných osobách. Na prednú stranu bolo možné písať a na zadnej ste sa mohli dozvedieť detaily o hľadanej osobe.

Dizajn značky & Corporate Identity

Ocenenie Silver Drum získali tri kampane. Jednou z nich je aj česká aplikácia Audiotrees, ktorá získala Silver Drum aj v kategórií Mobile.

Cena: Silver Drum

Názov: HUMAN TO BUSINESS - BRAND IDENTITY

Klient: HUMAN TO BUSINESS

Agentúra: Walk Warsaw

Idea vytvorenia celej identity prišla z jednoduchej pripomienky klienta. Chcel spojiť ľudskú stránku a biznis, pričom obe zložky sú pre nich rovnako dôležité. Tento detail bol inšpiráciou pre vytvorenie loga spájajúceho človeka a biznis jednoduchou čiarou. Potom si tvorcovia CI uvedomili, že táto čiara môže byť použitá viacerými spôsobmi tak, aby ilustrovala jasný koncept už spomínaného spojenia. 

 

Cena: Silver Drum

Názov: BraHM (Brand Health Monitor)

Klient: AIMBULANCE

Agentúra: AIMBULANCE Kyiv

BraHM (Brand Health Monitor) je prístroj na sledovanie a zobrazovanie online výsledkov značky na webe a sociálnych médiách. Je dizajnovaný pre marketingových profesionálov, ktorí potrebujú byť neustále informovaní o tom, čo sa deje. Súčasťou je aplikácia BraHM, ktorá neustále analyzuje aktivity na profiloch značky na sociálnych sieťach.

Integrated communication campaigns

Cena: Golden Drum

Názov: Say STOP to the reckless driver you lo

Klient: PZU Foundation

Agentúra: VML Poland

Posledná kampaň PZU Foundation je odlišná od všetkých predchádzajúcich preventívnych kampaní v Poľsku. Už žiadne obrázky dopravných nehôd a áut prevrátených na streche. Pretože existuje silnejší motivátor ako strach, láska. Stačí jedno slovo od milovanej osoby, aby ste pustili plyn, či pripútali sa. Hlavným cieľom kampane je motivovať pasažierov, aby pozitívne ovplyvňovali jazdu svojich blízkych, šoférov.https://www.youtube.com/watch?v=5D1AHNTdZA8 

 

Media

Cena: Golden Drum

Názov: IKEA PS 2014

Klient: IKEA

Agentúra: Instinct

IKEA PS je dizajnérska kolekcia, ktorá sa skladá zo 34 kúskov nábytku a doplnkov. Ako oboznámiť ľudí s touto kolekciou pri nulovom rozpočte? Tvorcovia kampane využili free sociálnu sieť, Instagram, z ktorej vytvorili webstránku so všetkým, čo k tomu patrí. 

 

Innovative campaigns

Cena: Golden Drum

Názov: Get Well Kit

Klient: Get Well Kit

Agentúra: GEOMETRY GLOBAL RUSSIA

V súčasnosti nie sú lieky a vitamíny ničím výnimočným ani medzi mladými aktívnymi a pracujúcimi ľuďmi. Get Well Kitt zahŕňa elegantný obal na iPhone s vstavanou krabičkou na lieky. Aby ste však vedeli ako a kedy ich správne užiť, prehľadná aplikácia vás vždy dopredu upozorní, či vypočíta správnu dávku podľa potreby. 

 

Zdroj: eb.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
07. december 2025 15:36