StoryEditor

Takto sa robí svetové PR

17.06.2014, 16:27
Aké PR kampane sú hodné Leva.

Svetový festival Cannes Lions v týchto dňoch určil, ktoré kampane sú tie TOP z celého sveta. Pozrite si vybrané ukážky TOP prác v kategórii PR a Promo & Activation.

Kategória PR

Názov: KOMBI LAST WISHES

Klient: VOLKSWAGEN DO BRASIL

Agentúra: ALMAPBBDO São Paulo

Kto by nepoznal Volkswagen Kombi? V súvislosti s končením výroby tohto modelu „narodeného“ v 40tych rokoch spustil Volkswagen kampaň. Cieľom bolo zvýšenie predaja a budovanie značky Volkswagen. Video sa stalo najsledovanejším v histórii Volkswagen Brasil. Dopyt po aute sa zvýšil tak, že produkcia sa musela zdvojnásobiť. Značka Volkswagen sa posunula v rámci najobľúbenejších značiek z 12. na 7. miesto. Kampaň získala bronz v kategórii PR Lions.

 

Názov: DAD'S PREGNANT TOO

Klient: KIMBERLY CLARK

Agentúra: OGILVY & MATHER ARGENTINA Buenos Aires

Vychádzajúc z potreby obhájiť prvenstvo na trhu spoločnosť Huggies vyvinula pásy na brucho určené budúcim otcom a mamám. Každý pohyb a kopnutie nenarodeného dieťaťa sa z maminho pásu prenášal na otcov, ktorý tak mohol cítiť všetky pohyby v reálnom čase. Výsledkom kampane bol obrovský mediálny ohlas, viac ako 3 milióny zdieľaní na Facebooku, viac ako 5 miliónov videní na YouTube a zvýšenie predaja o 13% v júni 2013.

 

 

Názov: HANDS ON SEARCH

Klient: Yahoo!

Agentúry: HAKUHODO KETTLE Tokyo

Japonský vyhľadáč Yahoo! Japan prišiel s konceptom vyhľadávania hmatateľných predmetov cez počítač. PR kampaň odštartovala v škole pre zrakovo postihnuté deti, ktorým po vyslovení názvu predmetu 3D tlačiareň vytlačila požadovaný predmet. Kampaň oslovila médiá, ktoré hovorili o možnosti nového vyhľadávania a dokonca aj vládu, ktorá taktiež prejavila záujem o takéto vyhľadávanie. Výsledkom kampane bolo, že 81% užívateľov považovalo Yahoo! za lídra na trhu a 92% užívateľov posilnili svoju lojalitu tomuto vyhľadávaču.

 

Kategória Promo & Activation

Názov: TRANSAVIA - EBAY

Klient: TRANSAVIA.COM

Agentúra: LES GAULOIS Puteaux

Striebro v kategórii Promo získala kampaň nízkonákladovej cestovnej kancelárie Transavia. Chcela upozorniť na to, že priemerný obed v Paríži stojí približne toľko, čo letenka v ich spoločnosti. Kampaň zvýšila predajnosť o 10%, pričom virálne video videlo 1,8 milióna ľudí.

 

 

Názov: A RAINBOW FOR THE RAINBOW NATION

Klient: COCA-COLA SOUTH AFRICA

Agentúra: FCB SOUTH AFRICA Johannesburg

Coca-Cola oslávila 20 rokov demokracie v Juhoafrickej republike naozaj pestrofarebne. Billboardy, ktoré striekali recyklovanú vodu, odrážali slnečné lúče, čo vytváralo dúhu. Dúha je symbolom rôznorodosti a je taktiež symbolom JAR. Kampaň bola súčasťou budovania imidžu značky a získala bronzového Leva.

 

 

Názov: NON-VIOLENCE BUS

Klient: THE NON-VIOLENCE PROJECT MEXICO

Agentúra: McCANN MEXICO CITY

Nenásilný autobus jazdil po uliciach Mexika. Mexická kampaň, ktorá trvala jeden deň a predávala jedno posolstvo, získala obrovský mediálny ohlas. Okrem toho ju retweetovalo viac ako 450 tisíc ľudí, medzi nimi aj osobnosti ako venezuelský prezident Nicolás Maduro. Kampaň si vyslúžila bronz.

 

 

Názov: THE HAIR FEST

Klient: CASA DE LA AMISTAD

Agentúra: OGILVY & MATHER Mexico City

Deťom, ktoré majú rakovinu, chcela pomôcť organizácia Casa de la amistad. S pomocou agentúry Ogilvy/Mather Mexico zorganizovali rockový koncert trvajúci 8 hodín. Vstupenkou však boli vlasy. Z nich sa následne pre znevýhodnené deti trpiace rakovinou vyrobilo 107 onkologických parochní v hodnote spolu viac ako 160 500 USD.

 

 

 

 

Zdroj: addo

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. júl 2025 11:22