StoryEditor

Vyšla prvá reklama na marihuanu. Vzbudzuje sympatie aj odpor

05.08.2014, 10:48
Pozrite si marihuanovú reklamu za 175 000 dolárov. Bežná populácia si ju obľúbila, proti sú Biely dom či giganti ako Facebook a Google.

V nedeľu ráno sa v denníku New York Times objavila vôbec prvá reklama na marihuanu. Zadávateľom celostranovej inzercie bola organizácia Leafly, ktorá prevádzkuje web a aplikáciu zameranú na marihuanu, jej účinky, ako aj miesta predaja.

Reklama sa stretla s pozitívnou odozvou v radoch čitateľov, proti nej sa však postavil Biely dom, a taktiež aj firmy ako Facebook, Google a Twitter. Leafly tvrdí, že aj napriek tomu, že v New York Times sa už reklama s podobným zameraním objavila, ide o úplne prvú reklamu organizácie zaoberajúcou sa marihuanou.

Scott Lowry, brand manager spoločnosti Privateer Holding (spoločnosť, ktorá zastrešuje spoločnosti zaoberajúce sa marihuanou), si myslí, že takáto reklama by ešte pred niekoľkými mesiacmi nemohla byť uverejnená. To, že dnes je možné takúto reklamu uverejniť, súvisí s podpísaním zákona o legalizácii marihuany v júli tohto roku. Dekriminalizácia marihuany je trendom v USA, až v 23 štátoch je lekárske užívanie tejto rastliny dovolené. Podľa Lowryho je téma stále kontroverznou témou v Spojených štátoch.

Liefly zaplatila za jednodňovú printovú kampaň a trojdňovú bannerovú reklamu na stránkach Times 175 tisíc amerických dolárov.

A takto na to zareagovala organizácia Grass is not greener, ktorá upozorňuje na možné riziká spojené s legalizáciou marihuany. Váš názor nechajte v komentároch.

Zdroj: eb

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. máj 2025 05:55