Stránky firiem na Facebooke môžu oddnes vyzerať inak: Facebook totiž spustil zmeny, ktoré avizoval už niekoľko mesiacov. Stratégie si to všimli a aj náš profil na facebook.com/magazinstrategie má nový layout. Ako informuje The Next Web, Facebook spustil zmenu globálne.
Administrátori firemných profilov sa môžu rozhodnúť, či chcú mať stránky v novej podobe, alebo ešte nie. Ak nie, Facebook všetky automaticky zmení 12. júna. "Dávame firmám viac kontroly nad vzhľadom a funkcionalitou ich Pages. Správcovia si teraz môžu prispôsobiť umiestnenie sekcií v hornom navigačnom menu a tiež v ľavom menu," uvádza Facebook.
Čo sa zmení:
- zmena sa netýka News Feedu bežných používateľov, ale iba Facebook Pages - teda stránok s firemnými profilmi apod.
- mení sa vzhľad Facebook Pages na klasických veľkých displejoch. Mobilných aplikácií sa zmena nijako nedotkne
- po novom bude výpis príspevkov iba v jednom stĺpci vpravo, zoradené pod sebou (doteraz bol v dvoch stĺpcoch vedľa seba)
- v stĺpci vpravo budú informácie o vašej firme, mapa, otváracie hodiny, telefonické a e-mailové kontakty, adresa webu a všetky fotografie a videá. Admini navyše budú môcť meniť poradie týchto sekcií
- admini budú mať inak usporiadané nástroje na správu profilu vrátane informácií o reklamách, like-och a notifikáciách
- takisto poradie hlavných sekcií (Timeline, About, fotografie, aplikácie...) sa bude dať meniť. Vaše vlastné "záložky" už nebudú mať ikony
- novým nástrojom, ktorý však Facebook uviedol skôr, je "Pages to Watch". Prostredníctvom neho môžete monitorovať konkurenčné stránky a zjednodušene sa dostať k štatistikám, koľko nových fanúšikov im pribudlo, aký bol ich engagement a aké posty sa najlepšie šírili
Facebook zmeny predstavil v marci, no až teraz ich sprístupnil pre všetkých.
Ako upozorňuje The Next Web, Facebook týmto krokom úplne rezignuje na dvojstĺpcové radenie stránok, ktoré predstavil minulý rok. Podľa portálu bolo zmätočné, keďže používatelia museli čítať stránku
Zdroj: Ivan Krasko

