Cannes Lions sa blíži ku koncu, zostávajú dva dni. Posledné top práce budú vyhlásené v sobotu večer na galavečeri. Teraz sú známe najlepšie práce sveta z kategórií Cyber, Product Design, Design. Stratégie opäť vybrali ukážky tých najzaujímavejších. V jednej kategórii sa rozdajú i desiatky Levov.
Kategória Cyber
Názov: Midtunes
Klient: Diageo
Agentúra: DUVAL GUILLAME Antwerp
Belgický projekt je jediným svojho druhu. Ako umožniť trom zdravotne postihnutým DJom opäť tvoriť hudbu? Cieľom bolo vytvorenie takej platformy, ktorá vyžaduje na tvorbu hudby iba myseľ tak, že emócie prevedie do EEG vĺn, ktoré ďalej premení na hudbu. Výsledná skladba sa na iTunes umiestnila v prvej dvadsiatke a celý výťažok bol venovaný anglickej charite. Tento dobročinný projekt bol ohodnotený bronzovým levom.
Názov: Climate Name Change
Klient: 350 Action
Agentúra: BARTON F. GRAF New York
Bronzový lev bol udelený iniciatíve za zmenu názvov hurikánov. Doterajšie značenie podľa mien v abecednom poradí by podľa organizácie malo byť zmenené tak, aby sa hurikány nazývali po politikoch, ktorí odmietajú zmeny klímy. Organizácia potrebovala za mesiac vyzbierať 25 tisíc podpisov. Získala viac ako dvojnásobok za prvé tri dni.
Názov: The Autocomplete Truth
Klient: UN WOMEN
Agentúra: MEMAC OGILVY Dubai
Video upozorňujúce na dôležité medzníky emancipácie žien. Napriek snahe v mnohých krajinách ženy nemajú rovné postavenie v spoločnosti. Silné video ocenené striebrom v kategórii Cyber pochádza zo Spojených Arabských Emirátov, kde je tento spoločenský problém stále veľmi vzdialený rovnosti. Kampaň získala viac ako 1,2 miliardy impresií celosvetovo.
Názov: The Impossible Family Portrait
Klient: Skype
Agentúra: PEREIRA & O'DELL San Francisco
Kampaň ocenená strieborným levom v kategórii Cyber rozpráva príbeh muža, ktorý opustil svoju krajinu s piatimi dolármi vo vrecku. Naposledy videl svoju rodinu pred mnohými rokmi, avšak teraz ich môže vídavať pomocou videohovoru cez Skype. Očakávania boli prekročené o 30% - to znamená viac ako 300 tisíc stiahnutí a registrácií na Skype.
Kategória Design
Názov: The Bottled Walkman
Klient: SONY NZ
Agentúra: FCB NEW ZEALAND Auckland
Ako ukázať spotrebiteľom, že walkman je vodeodolný? Vyžadovalo si to zmenu balenia a miesto predaja produktu. Očividne bronzom ocenený nápad v kategórii Design mal úspech: predávať walkman vo fľaši s vodou z automatu. Produkt si našiel priaznivcov najmä medzi plavcami. Predaj produktu stúpol o 400%, pričom sa z 30. miesta dostal na 3. v rebríčku predajnosti Sony produktov.
Názov: Effective Microorganismsm Calendar
Klient: EMRO ASIA CO., LTD
Agentúra: CREATIVE JUICE\BANGKOK
Nápad agentúry spropagovať tzv. efektívne mikroorganizmy, aby ich ľudia používali v každodennom živote, spropagovali vskutku originálne. Vytvorili kalendára, ktorý tieto mikroorganizmy obsahoval, a každý deň k nim boli napísané iné inštrukcie. Nápad dostal bronzové ocenenie v kategórii Design. Namiesto plánovaných 10 tisíc kusov sa muselo nakoniec vytlačiť desaťnásobne viac.
Názov: Words can be weapons
Klient: Center for Psychological Research, Shenyang
Agentúra: OGILVY BEIJING
Kampaň, ktorá mala za cieľ upozorniť ľudí na nebezpečenstvo používania hrubých slov adresovaných deťmi bola realizovaná s pomocou delikventov. Mali odpovedať, ktoré slová počúvali od rodičov najčastejšie. Tieto slová boli neskôr premenené na hmotné zbrane. Viac ako 600 ľudí si ich vyskúšalo naživo. Kampaň vyvolala veľký mediálny ohlas v Číne, vytvorila viac ako 610 tisíc impresií na Weibo a bola ocenená striebrom v kategórii Design.
Názov: Mother Book
Klient: Kishokai medical corporation
Agentúra: DENTSU Nagoya / OPENENDS Nagoya
Aj kniha o materstve môže byť kreatívne spracovaná. Dokonca môže rásť a vyvíjať sa spolu s bábätkom. 40-stranová kniha predstavuje 40 týždňov tehotenstva a ukazuje, čo sa s dieťaťom deje. Produkt bol ocenený striebrom v kategórii Design.
Kategória Product Design
Názov: Raw for the oceans
Klient: G-Star Raw
Agentúra: FHV BBDO AMSTERDAM, THE NETHERLANDS
Nápad ocenený levom v kategórii produktového dizajnu spočíva vo vyčistení oceánov. Z plastov vytiahnutých z oceánu následne vytvorili nite, z ktorých bola vyrobená celá kolekcia oblečenia. Táto bola prezentovaná na New York Fashion Week, ktorej sa zúčastnili aj odborníci na oceány.
Názov: Central Park Conservancy Receptacles
Klient: Central Park Conservancy
Agentúra: LANDOR ASSOCIATES, New York, USA
Ocenenie dostali aj odpadkové koše z newyorského Central Parku. Myšlienkou projektu bolo, že aj dobrý dizajn môže byť dedičstvom, a tak odpadkové koše vytvorili na základe dizajnu lavičiek. Keďže dizajn nie je len o výzore, ale aj praktickosti, nové koše boli rozmiestnené lepšie a efektívnejšie ako predchádzajúce. To znamená menej škodcov v parku, ale aj menej vozidiel vyprázdňujúcich koše a v neposlednom rade menej odpadu. Miera recyklácie sa zvýšila o 35%.
Názov: Food showcase
Klient: Samsung Electronics
Agentúra: Samsung Electronics Seoul, South Korea
Reformy sa dočkali aj chladničky. Nová chladnička Food showcase umožňuje nahliadnuť do jej vnútra bez toho, aby z nej uniklo teplo, vďaka dvojitým dverám. Navyše organizácia chladničky je prispôsobená rodinám, spodné zásuvky sú určené deťom.
Zdroj: addo