Internetová banka Zuno tvrdí, že zaznamenáva príchod nových klientov z kamenných bank. "Najčastejšie k nám prichádzajú zo Slovenskej sporiteľne, tvoria takmer 25 % z nových klientov, okolo 20 % tvoria bývalí majitelia účtu vo VÚB banke. Ďalších približne 15 % sú bývalí klienti ČSOB banky," povedal pre TASR hovorca Zuno Bank Lukáš Tomis.
Kamenné banky však tvrdia, že výrazný odchod klientov nespozorovali. "Nezaznamenali sme odliv klientov, naopak, naše produkty sa tešia obľube a rastúcemu záujmu," uviedla hovorkyňa ČSOB banky Zuzana Eliášová.
Stratu klientov nezaznamenala ani VÚB banka. Ako priblížil riaditeľ produktového manažmentu Jozef Čapek, za prvých päť mesiacov tohto roka sa odchodovosť klientov z banky znížila z 6,4 % na 6 % medziročne. "Navyše sme zaznamenali výrazné zníženie odchodu našich klientov v období refixácie sadzby na hypotékach, čo bol v minulosti jeden z dôvodov, prečo klienti odchádzali z našej banky," doplnil Čapek.
Slovenská sporiteľňa zase uviedla, že banka si udržiava dlhodobo najviac klientov. "Viac ako štvrtinu všetkých účtov v bankách majú Slováci v Slovenskej sporiteľni. V tomto roku sme otvorili vyše 33.000 účtov, teda v priemere každej 6,5 minúty otvárame novy účet," povedal hovorca banky Štefan Frimmer.
Kamenné banky však majú skúsenosti aj s tým, že klienti si okrem účtu v ich kamennej pobočke otvárajú účty zároveň aj v online bankách. Na druhej strane, občania pred definitívnym odchodom z kamennej banky zvažujú aj výhody, ktoré im prináša. Napríklad ľudia, ktorí si na svoj bežný účet nechávajú posielať príjem, banka ho v rámci vernostného systému môže odmeniť tým, že mu ponúkne výhodnejšie podmienky pri hypotéke.
Zdroj: TASR, red