Google
StoryEditor

Toto je top 10 najhodnotnejších značiek sveta

21.05.2014, 17:21
Rebríček najhodnotnejších značiek sveta za rok 2014 zverejnený. Na najvyššom mieste nastala zmena.

Marketingová výskumná spoločnosť Millward Brown zverejnila rebríček najhodnotnejších značiek roka 2014. Na prvom mieste sa udiala zmena: obsadila ju značka Google, ktorá zosadila minuloročnú jednotku Apple.

"Hoci Apple zostáva značkou s vrcholovým výkonom, klesá jej kredit ako značky udávajúcej trendy v technológiách, hlavne kvôli absencii prevratných noviniek," zdôvodňuje Millward Brown. Riaditeľ divízie Millward Brown Optimor Nick Cooper komentoval víťazstvo Google: "Google sa ukázal ako neskutočne inovatívny s Google Glass, investíciami do umelej inteligencie a množstvom partnerstiev, ktoré umiestňujú jeho operačný systém Android do iných druhov tovarov napríklad do áut. Všetky tieto aktivity nenechávajú spotrebiteľa na pochybách, čo je Google zač, naviac prichádzajú v dobe, kedy Apple spomaľuje svoje tempo."

BrandZ Top 10 Najhodnotnejších značiek sveta 2014

MiestoZnačkaKategóriaHodnota značky 2014 (v mil. $)Zmena hodnoty značkyPoradie 2013
1. Google Technológie 158,843 +40 % 2
2. Apple Technológie 147,880 -20% 1
3. IBM Technológie 107,541 -4% 3
4. Microsoft Technológie 90,185 +29 % 7
5. McDonald's Fast Food 85,706 -5% 4
6. Coca-Cola Nealko 80,683 +3 % 5
7. Visa Kreditné karty 79,197 +41 % 9
8. AT&T Telekomunikácie 77,883 +3 % 6
9. Marlboro Tabakové výrobky 67,341 -3% 8
10. Amazon Obchod 64,255 +41 % 14

Spoločnosť zistila, že najrýchlejšie rastie kategória oblečenia (Uniqlo, Nike a Adidas) a po nej technologické značky (Tencent, Facebook, Twitter, LinkedIn a iné). "Dohromady tvoria technologické značky 29% celkovej hodnoty BrandZ Top 100 značiek," uvádza report. Detailné komentáre Millward Brown nájdete v tlačovej správe.

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
27. december 2025 22:21