Marketingová výskumná spoločnosť Millward Brown zverejnila rebríček najhodnotnejších značiek roka 2014. Na prvom mieste sa udiala zmena: obsadila ju značka Google, ktorá zosadila minuloročnú jednotku Apple.
"Hoci Apple zostáva značkou s vrcholovým výkonom, klesá jej kredit ako značky udávajúcej trendy v technológiách, hlavne kvôli absencii prevratných noviniek," zdôvodňuje Millward Brown. Riaditeľ divízie Millward Brown Optimor Nick Cooper komentoval víťazstvo Google: "Google sa ukázal ako neskutočne inovatívny s Google Glass, investíciami do umelej inteligencie a množstvom partnerstiev, ktoré umiestňujú jeho operačný systém Android do iných druhov tovarov napríklad do áut. Všetky tieto aktivity nenechávajú spotrebiteľa na pochybách, čo je Google zač, naviac prichádzajú v dobe, kedy Apple spomaľuje svoje tempo."
BrandZ Top 10 Najhodnotnejších značiek sveta 2014
| Miesto | Značka | Kategória | Hodnota značky 2014 (v mil. $) | Zmena hodnoty značky | Poradie 2013 |
| 1. | Technológie | 158,843 | +40 % | 2 | |
| 2. | Apple | Technológie | 147,880 | -20% | 1 |
| 3. | IBM | Technológie | 107,541 | -4% | 3 |
| 4. | Microsoft | Technológie | 90,185 | +29 % | 7 |
| 5. | McDonald's | Fast Food | 85,706 | -5% | 4 |
| 6. | Coca-Cola | Nealko | 80,683 | +3 % | 5 |
| 7. | Visa | Kreditné karty | 79,197 | +41 % | 9 |
| 8. | AT&T | Telekomunikácie | 77,883 | +3 % | 6 |
| 9. | Marlboro | Tabakové výrobky | 67,341 | -3% | 8 |
| 10. | Amazon | Obchod | 64,255 | +41 % | 14 |
Spoločnosť zistila, že najrýchlejšie rastie kategória oblečenia (Uniqlo, Nike a Adidas) a po nej technologické značky (Tencent, Facebook, Twitter, LinkedIn a iné). "Dohromady tvoria technologické značky 29% celkovej hodnoty BrandZ Top 100 značiek," uvádza report. Detailné komentáre Millward Brown nájdete v tlačovej správe.
Zdroj: Ivan Krasko

