Najväčší reklamný festival Cannes Lions sa skončil. Cez víkend boli určení víťazi kategórií Branded content & Entertainment, Film, Film Craft, Innovation, Titanium and Integrated. Pozrite si vybrané práce, ktoré odišli s Levom.
Kategória Branded content & Entertainment
Názov: Travel your tweet interesting
Klient: Expedia
Agentúra: OGILVY & MATHER LONDON
Ocenenie: Bronz
Cieľom bolo vytvoriť kampaň, ktorá by spropagovala novú mobilnú aplikáciu Expedie. Výber padol na sociálnu sieť Twitter, pre korú bol vytvorený hashtag #TYI. Expedia následne vybrala najnudnejšie Tweety s týmto hashtagom a snažila sa ich zážitky spraviť zaujímavými. Vznikol tak zaujímavý obsah. Výsledkom celej kampane bolo skoro pol milióna engagementov a sťahovanie mobilnej aplikácie vzrástlo o 25,4%.
Názov: #6secondscience fair
Klient: GE
Agentúra: GENERAL ELECTRIC New York
Ocenenie: Bronz
GE komunikuje najmä v B2B segmente, z toho dôvodu je niekedy pre spoločnosť ťažké vysvetliť verejnosti, čím sa vlastne zaoberá. Vyriešili to kreatívne, cez sociálne médiá sa snažili zapojiť ľudí. Ľudia vytvorili viac ako 600 user-generated videí s hashtagom #6secondscience. Podľa vyjadrenia spoločnosti najväčším úspechom kampane bolo najmä zvýšenie povedomia o značke.
Názov: If only for a second
Klient: MIMI Foundation
Agentúra: LEO BURNETT FRANCE Paris
Ocenenie: Striebro
Reakciou na výsledné skoro štvrominútové video bol jeden Tweet každé dve minúty. Video videlo 15 miliónov ľudí na celom svete. Okrem toho kniha, ktorá vznikla z tejto kampane, bola rozoslaná po celom svete mnohým blogerom a médiám, čo jej zaistilo veľký mediálny ohlas.
Názov: Cornetto Cupidity
Klient: Unilever
Agentúra: MOFILM London / THEAUDIENCE London
Ocenenie: Striebro
Cornetto vždy komunikovalo lásku, ale osloviť cieľovú skupinu mladých teenagerov nebolo jednoduché vyriešiť, keďže veľké televízne kampane by túto skupinu pravdepodobne nezasiahli. Oslovili mladých režisérov, aby vytvorili filmy o tom, ako môže Cornetto zblížiť mladých ľudí. Tieto filmy boli dokonca použité aj vo videoklipoch Yalina z Turecka a T.A.T.U. z Ruska. Filmy mali až 500 miliónov vzhliadnutí.
Kategória Film Craft
Názov: Almost identical
Klient: MONDELEZ International
Agentúra: DEL CAMPO SAATCHI & SAATCHI Buenos Aires
Ocenenie: Bronz
Čo odlišuje identické dvojčatá? Prečo dostalo jedno z nich viac kladných reakcií ako druhé? Jedno z dvojčiat malo totiž žuvačku. Video sa virálne šírilo cez Facebook a YouTube. Cieľom kampane boo dokázať, že žutie žuvačky ľuďom dáva pozitívny imidž.
Názov: Pens
Klient: Amnesty International
Agentúra: TROUBLEMAKERS.TV Paris / TBWA\PARIS
Ocenenie: Bronz
Za 50 rokov existencie Amnesty International oslobodilo viac ako 47 tisíc ľudí väznených neprávom. Symbolom spotu sa stalo pero – pretože podpis a petícia sú v demokratických spoločnostiach najmocnejším nástrojom. Použitých bolo viac ako 400 tisíc pier a jeho tvorba trvala 5 mesiacov.
Názov: Box
Klient: Bot & Dolly
Agentúra: Bot & Dolly Advertising
Ocenenie: Striebro
Spot zobrazuje spojenie reality a digitálneho priestoru vďaka projekcii. Žiadne iné triky neboli použité a celý spot je jednoducho zachytený na kameru. Toto video ako prvé ukazuje, ako sa dá mapovať pohybujúci sa objekt. Projekcia bola vytvorená pomocou programov MAYA a Bot & Dolly software.
Názov: Your choice – Girl
Klient: HBO GO
Agentúra: SS+K New York
Ocenenie: Striebro
Je iba málo takých potešení ako dať si pizzu a pozerať film na HBO, či už je ladený humorne, násilne alebo sexuálne. Jediným problémom je, ak máte 19 rokov a váš otec sa pozerá s vami, bez vášho vedomia. Táto situácia inšpirovala k vytvoreniu 7 spotov, ktorých cieľom je informovať o možnosti pozerať filmy HBO z mobilného zariadenia.
Kategória Innovation
Názov: FIAT Live Store
Klient: FIAT
Agentúra: AGÊNCIACLICK ISOBAR São Paulo / QUESTTO NO São Paulo
Ocenenie: Innovation Lion
FIAT umožnil ľuďom pozrieť si auto online. Celá prehliadka prebieha naživo, k dispozícii od desiatej do desiatej večer. Nejde pritom o žiadny program, na otázky priamo odpovedá zamestnanec FIATu, ktorý má na sebe kameru, slúchadlá a mikrofón.
Názov: Babolat Play
Klient: Babolat
Agentúra: OGILVY FRANCE Paris
Ocenenie: Innovation Lion
DNA značky hovorí, že „Tenis máme v krvi.“ Raketa má v sebe zabudované tri senzory: merač rýchlosti, gyroskop a mikrofón, ktorý monitoruje dopad lopty na raketu. Na sociálnych sieťach je potom možné zdieľať Pulz, teda srdce, ktoré bije a mení farbu na základe hrania s raketou.
Kategória Film
Názov: I touch myself
Klient: Cancer Council
Agentúra: JWT Sydney, Australia
Ocenenie: Bronz
Hit z 90-tych rokov sa dočkal aj komerčného využitia. Poukazuje na ženskú sexualitu a upozorňuje na dôležitosť samovyšetrenia, ktoré môže včas odhaliť rakovinu prsníka. Projektu sa zúčastnilo mnoho Austrálskych osobností, aby prehovorili o rakovine.
Názov: Kevin
Klient: Topsy Foundation
Agentúra: OGILVY & MATHER JOHANNESBURG
Ocenenie: Bronz
V Juhoafrickej republike žije viac ako 6 miliónov nakazených HIV, čo predstavuje najväčší počet infikovaných vzhľadom na počet obyvateľov. Spot predstavuje Kevina, ktorý nežije práve najzdravším životným štýlom, ale na všetko, čo ho trápi, má liek. Silným apelom reklamy je, že na HIV liek neexistuje, preto je potrebné sa chrániť.
Názov: The Ride
Klient: Calrberg
Agentúra: SANTO Buenos Aires
Ocenenie: Striebro
Spot vyjadruje emocionálnu horskú dráhu, ktorá čaká každého, kto bude sledovať Premier League.
Názov: Misunderstood
Klient: Apple
Agentúra: TBWA\MEDIA ARTS LAB Los Angeles
Ocenenie: Striebro
Tento spot je vianočným darčekom od firmy Apple. Okrem toho ale spot poukazuje na fenomén tzv. phubbingu, čo je názov pre venovanie pozornosti telefónu na úkor svojho okolia, priateľov a blízkych. Záverom je však veľmi milý zvrat.
Kategória Titanium & Integrated
Názov: Scarecrow
Klient: CHIPOTLE MEXICAN GRILL
Agentúra: CREATIVE ARTISTS AGENCY Los Angeles
Ocenenie: Bronz
Scarecrow je hra pre iPhony, iPady a iPody Touch. Video k hre videlo viac ako 12,5 milióna ľudí na YouTube. Výsledkom bolo viac ako 126 miliónov impressions na Twitteri. The Scarecrow rozpúdalo obrovskú diskusiu, viac ako 18 miliónov konverzácií o hre na 17 sociálnych platformách. Hra bola podporená PR aktivitami, sociálnymi médiami a mobilnými reklamami.
Názov: Chapter Two
Klient: Prudential
Agentúra: DROGA5 New York
Ocenenie: Bronz
Kapitola číslo dva v živote je odchod do dôchodku. Kampaň upozorňuje na to, že sa na túto novú časť života treba pripraviť. Mnohí ľudia týmto prechodom trpia, cítia sa byť nepotrební a preto je dôležité vedieť si užiť dôchodok.
Názov: If we made it
Klient: Heineken
Agentúra: DROGA5 New York
Ocenenie: Striebro
Kampaň bola spustená na Facebooku, Twitteri a YouTube. Následne sa spúšťali ďalšie časti kampane tak, aby sa vyrozprával príbeh. Výsledky kampane boli nad očakávania.
Zdroj: addo