StoryEditor

Aké sú inovácie sveta

23.06.2014, 09:33
Prinášame ukážky prác z posledných vyhlásených kategórií Cannes Lions.

Najväčší reklamný festival Cannes Lions sa skončil. Cez víkend boli určení víťazi kategórií Branded content & Entertainment, Film, Film Craft, Innovation, Titanium and Integrated. Pozrite si vybrané práce, ktoré odišli s Levom.

Kategória Branded content & Entertainment

Názov: Travel your tweet interesting

Klient: Expedia

Agentúra: OGILVY & MATHER LONDON

Ocenenie: Bronz

Cieľom bolo vytvoriť kampaň, ktorá by spropagovala novú mobilnú aplikáciu Expedie. Výber padol na sociálnu sieť Twitter, pre korú bol vytvorený hashtag #TYI. Expedia následne vybrala najnudnejšie Tweety s týmto hashtagom a snažila sa ich zážitky spraviť zaujímavými. Vznikol tak zaujímavý obsah. Výsledkom celej kampane bolo skoro pol milióna engagementov a sťahovanie mobilnej aplikácie vzrástlo o 25,4%.

 

Názov: #6secondscience fair

Klient: GE

Agentúra: GENERAL ELECTRIC New York

Ocenenie: Bronz

GE komunikuje najmä v B2B segmente, z toho dôvodu je niekedy pre spoločnosť ťažké vysvetliť verejnosti, čím sa vlastne zaoberá. Vyriešili to kreatívne, cez sociálne médiá sa snažili zapojiť ľudí. Ľudia vytvorili viac ako 600 user-generated videí s hashtagom #6secondscience. Podľa vyjadrenia spoločnosti najväčším úspechom kampane bolo najmä zvýšenie povedomia o značke.

 

Názov: If only for a second

Klient: MIMI Foundation

Agentúra: LEO BURNETT FRANCE Paris

Ocenenie: Striebro

Reakciou na výsledné skoro štvrominútové video bol jeden Tweet každé dve minúty. Video videlo 15 miliónov ľudí na celom svete. Okrem toho kniha, ktorá vznikla z tejto kampane, bola rozoslaná po celom svete mnohým blogerom a médiám, čo jej zaistilo veľký mediálny ohlas.

 

Názov: Cornetto Cupidity

Klient: Unilever

Agentúra: MOFILM London / THEAUDIENCE London

Ocenenie: Striebro

Cornetto vždy komunikovalo lásku, ale osloviť cieľovú skupinu mladých teenagerov nebolo jednoduché vyriešiť, keďže veľké televízne kampane by túto skupinu pravdepodobne nezasiahli. Oslovili mladých režisérov, aby vytvorili filmy o tom, ako môže Cornetto zblížiť mladých ľudí. Tieto filmy boli dokonca použité aj vo videoklipoch Yalina z Turecka a T.A.T.U. z Ruska. Filmy mali až 500 miliónov vzhliadnutí.

 

Kategória Film Craft

Názov: Almost identical

Klient: MONDELEZ International

Agentúra: DEL CAMPO SAATCHI & SAATCHI Buenos Aires

Ocenenie: Bronz

Čo odlišuje identické dvojčatá? Prečo dostalo jedno z nich viac kladných reakcií ako druhé? Jedno z dvojčiat malo totiž žuvačku. Video sa virálne šírilo cez Facebook a YouTube. Cieľom kampane boo dokázať, že žutie žuvačky ľuďom dáva pozitívny imidž.

 

Názov: Pens

Klient: Amnesty International

Agentúra: TROUBLEMAKERS.TV Paris / TBWA\PARIS

Ocenenie: Bronz

Za 50 rokov existencie Amnesty International oslobodilo viac ako 47 tisíc ľudí väznených neprávom. Symbolom spotu sa stalo pero – pretože podpis a petícia sú v demokratických spoločnostiach najmocnejším nástrojom. Použitých bolo viac ako 400 tisíc pier a jeho tvorba trvala 5 mesiacov.

 

Názov: Box

Klient: Bot & Dolly

Agentúra: Bot & Dolly Advertising

Ocenenie: Striebro

Spot zobrazuje spojenie reality a digitálneho priestoru vďaka projekcii. Žiadne iné triky neboli použité a celý spot je jednoducho zachytený na kameru. Toto video ako prvé ukazuje, ako sa dá mapovať pohybujúci sa objekt. Projekcia bola vytvorená pomocou programov MAYA a Bot & Dolly software.

 

Názov: Your choice – Girl

Klient: HBO GO

Agentúra: SS+K New York

Ocenenie: Striebro

Je iba málo takých potešení ako dať si pizzu a pozerať film na HBO, či už je ladený humorne, násilne alebo sexuálne. Jediným problémom je, ak máte 19 rokov a váš otec sa pozerá s vami, bez vášho vedomia. Táto situácia inšpirovala k vytvoreniu 7 spotov, ktorých cieľom je informovať o možnosti pozerať filmy HBO z mobilného zariadenia.

 

Kategória Innovation

Názov: FIAT Live Store

Klient: FIAT

Agentúra: AGÊNCIACLICK ISOBAR São Paulo / QUESTTO NO São Paulo

Ocenenie: Innovation Lion

FIAT umožnil ľuďom pozrieť si auto online. Celá prehliadka prebieha naživo, k dispozícii od desiatej do desiatej večer. Nejde pritom o žiadny program, na otázky priamo odpovedá zamestnanec FIATu, ktorý má na sebe kameru, slúchadlá a mikrofón.

 

Názov: Babolat Play

Klient: Babolat

Agentúra: OGILVY FRANCE Paris

Ocenenie: Innovation Lion

DNA značky hovorí, že „Tenis máme v krvi.“ Raketa má v sebe zabudované tri senzory: merač rýchlosti, gyroskop a mikrofón, ktorý monitoruje dopad lopty na raketu. Na sociálnych sieťach je potom možné zdieľať Pulz, teda srdce, ktoré bije a mení farbu na základe hrania s raketou.

 

Kategória Film

Názov: I touch myself

Klient: Cancer Council

Agentúra: JWT Sydney, Australia

Ocenenie: Bronz

Hit z 90-tych rokov sa dočkal aj komerčného využitia. Poukazuje na ženskú sexualitu a upozorňuje na dôležitosť samovyšetrenia, ktoré môže včas odhaliť rakovinu prsníka. Projektu sa zúčastnilo mnoho Austrálskych osobností, aby prehovorili o rakovine.

 

Názov: Kevin

Klient: Topsy Foundation

Agentúra: OGILVY & MATHER JOHANNESBURG

Ocenenie: Bronz

V Juhoafrickej republike žije viac ako 6 miliónov nakazených HIV, čo predstavuje najväčší počet infikovaných vzhľadom na počet obyvateľov. Spot predstavuje Kevina, ktorý nežije práve najzdravším životným štýlom, ale na všetko, čo ho trápi, má liek. Silným apelom reklamy je, že na HIV liek neexistuje, preto je potrebné sa chrániť.

 

Názov: The Ride

Klient: Calrberg

Agentúra: SANTO Buenos Aires

Ocenenie: Striebro

Spot vyjadruje emocionálnu horskú dráhu, ktorá čaká každého, kto bude sledovať Premier League.

 

Názov: Misunderstood

Klient: Apple

Agentúra: TBWA\MEDIA ARTS LAB Los Angeles

Ocenenie: Striebro

Tento spot je vianočným darčekom od firmy Apple. Okrem toho ale spot poukazuje na fenomén tzv. phubbingu, čo je názov pre venovanie pozornosti telefónu na úkor svojho okolia, priateľov a blízkych. Záverom je však veľmi milý zvrat.

 

Kategória Titanium & Integrated

Názov: Scarecrow

Klient: CHIPOTLE MEXICAN GRILL

Agentúra: CREATIVE ARTISTS AGENCY Los Angeles

Ocenenie: Bronz

Scarecrow je hra pre iPhony, iPady a iPody Touch. Video k hre videlo viac ako 12,5 milióna ľudí na YouTube. Výsledkom bolo viac ako 126 miliónov impressions na Twitteri. The Scarecrow rozpúdalo obrovskú diskusiu, viac ako 18 miliónov konverzácií o hre na 17 sociálnych platformách. Hra bola podporená PR aktivitami, sociálnymi médiami a mobilnými reklamami.

 

Názov: Chapter Two

Klient: Prudential

Agentúra: DROGA5 New York

Ocenenie: Bronz

Kapitola číslo dva v živote je odchod do dôchodku. Kampaň upozorňuje na to, že sa na túto novú časť života treba pripraviť. Mnohí ľudia týmto prechodom trpia, cítia sa byť nepotrební a preto je dôležité vedieť si užiť dôchodok.

 

Názov: If we made it

Klient: Heineken

Agentúra: DROGA5 New York

Ocenenie: Striebro

Kampaň bola spustená na Facebooku, Twitteri a YouTube. Následne sa spúšťali ďalšie časti kampane tak, aby sa vyrozprával príbeh. Výsledky kampane boli nad očakávania.

 

Zdroj: addo

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
13. júl 2025 00:05