StoryEditor

Hodnotenie Stratégií: Nová porota i pravidlá

28.11.2014, 12:30
Prinášame nové pravidlá súťaže. Porota pozostáva z dvoch častí – zadávatelia a agentúry. Hodnotiť budú samostatne. Pribudli nové online kategórie, prihlášky budú spoplatnené.

V novembri štartuje nový ročník súťaže Hodnotenie Stratégií s upravenými pravidlami. Azda najväčšia zmena sa týka poroty súťaže. Tá bude rozdelená na dve časti – zadávatelia reklamy a reklamné agentúry. To novinkou nie je, čo však nové je, že ich hodnotenia budú jasne od seba oddelené a fungovať budú tieto časti poroty samostatne. Doteraz hodnotenia zadávateľov a agentúr sa navzájom spriemerovali. Za následok to malo, že práca dostala v konečnom dôsledku jednu spriemerovanú známku.

Na záver vzniknú dva výsledky – hodnotenie zadávateľov a hodnotenie agentúr. Organizátori majú za to, že jasné vymedzenie názorov týchto dvoch skupín, ponúkne reálnejší pohľad na reklamnú tvorbu. Zároveň miesto zadávateľov v porote je vnímané ako nutnosť vyplývajúcu z vývoja trhu, na ktorom má zadávateľ nezastupiteľné miesto.

Porota zložená zo zástupcov reklamných agentúr bude rotovať. To znamená, že každý mesiac sa zostaví táto časť poroty nanovo, nie je však vylúčené, že do poroty zasadne ten istý porotca dvakrát. Za návrh tejto časti poroty je zodpovedné ADC. Na konci ročníka súťaže (október 2015) zasadne porota výnimočne (okrem pravidelného mesačného zasadnutia) a určí najlepšiu prácu v každej kategórii. Tu je určená fixná porota zložená z piatich kreatívnych riaditeľov (zástupcov reklamných agentúr):

 

Róbert Slovák, Respect APP, prezident KRAS

 

Peter Ižo, MADE BY VACULIK

 

Boris Prexta, Mayer McCann Erickson

 

Peter Darovec, Istropolitana Ogilvy

 

Peter Kačenka, Wiktor Leo Burnett

 

 

 

Porota zložená zo zadávateľov reklamy je fixná počas celého ročníka súťaže a tvoria ju títo piati:

 

Marta Kausichová, riaditeľka Odboru marketingu a komunikácie, Allianz

 

Anton Molnár, hovorca riaditeľ Podnikovej a marketingovej komunikácie, Slovnaft

 

Miloš Lalka, riaditeľ úseku komunikácie a značky, Orange

 

Bohdan Fedor, šéf marketingu, Zuno banka

 

Marcela Divičanová, PR & Marketing Coordinator, Hyundai

 

Tri nové kategórie

Pribudli nové kategórie – Social, Mobile&Apps, Banner. Kategória Online sa mení na Online Campaign. Charakteristiku jednotlivých kategórií nájdete v štatúte.

BTL kategórie (Direct marketing, Event&SalesPromo, PR) v súťaži ostávajú, hodnotené budú kvartálne. Po novom ich okrem stanovej poroty budú hodnotiť i zástupcovia BTL – avšak prítomní budú iba kvartálne, figurovať budú ako prisediaci a budú súčasťou poroty zloženej z reklamných agentúr. Ich hodnotenie a udelené body budú zarátané do primernej známky zástupcov reklamných agentúr. Zvyšné kategórie nebudú hodnotiť.

 

Prihlášky sú spoplatnené

Prihlásiť svoje práce môžu prihlasovatelia na www.hodnoteniereklamy.sk vyplnením formulára. Po novom bude prihlásenie spoplatnené, a to sumou 10 eur za každú prihlášku. Ak prihlasovateľ prihlasuje jednu prácu do viacerých kategórií, suma sa podľa počtu kategórií navyšuje.  Toto pravidlo bude v platnosti od januára 2015.

 

Veríme, že zmenami v pravidlách ponúknu Stratégie jasný prehľad toho, ako slovenskú reklamu vnímajú zadávatelia reklamy a jej tvorcovia. Zároveň veríme, že dôjde k prirodzenému vyselektovaniu prác, ktoré sú prihlasované do súťaže. Pozornosť tak chce súťaž venovať top prácam, ktoré vznikajú na mesačnej báze. 

 

Výsledky z nového Hodnotenia nájdete na našom webe.

 

Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.

   
   

Zdroj: eb.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
27. apríl 2024 23:49