O kreativitu značky Zlatý Bažant sa šesť rokov starala agentúra Istropolitana Ogilvy. V týchto dňoch však dáva šancu predviesť svoje schopnosti i ostatným agentúram. Do tendra, ktoré momentálne prebieha, zástupcovia značky pozvali i svoju súčasnú agentúru. O tom, kto ďalší bojuje o budget pivnej značky, sa zástupcovia HEINEKEN Slovensko odmietli vyjadriť.
„Je to prirodzený vývoj, že po šiestich rokoch spolupráce s kreatívnou agentúrou na komunikácii značky Zlatý Bažant pristupujeme k výberovému konaniu. Do tendra sme prizvali aj súčasnú agentúru Istropolitana," povedal pre Stratégie Ronald Lupták, group brand manager HEINEKEN Slovensko.
Zlatý Bažant môžete poznať najmä po slogane Svetové slovenské pivo. Od roku 2009 využíva paralelu, v ktorej porovnáva Slovákov s ostatnými krajinami a pozerá sa na Slovensko ako na "svetovú" krajinu.
V tom čase dostala agentúra Istropolitana za úlohu nastaviť nový pozicioning Zlatého Bažanta - pivo moderného Slovenska. Problémom však bolo, že typické slovenské atribúty ako Jánošík či halušky nie sú moderné. Čo je teda moderné Slovensko? Odpoveďou bola globálna kultúra a zahraničné veci - moderní Slováci nosia veci zo zahraničia, kupujú technológiu zo zahraničia, preberajú zahraničné zvyky, ale pivo pijú slovenské. A tak vznikol slogan. Nápad agentúre zarobil napríklad na bronzový klinec.
Prvý spot v koncepte Svetové slovenské pivo vyzeral takto:
http://youtu.be/UZcke7jj6kM
Zdroj: eb.

