StoryEditor

Facebook zmenil logo, zmeny si takmer nevšimnete

02.07.2015, 07:37
Facebook sa po desiatich rokoch lúči so svojím logom, slávne "f" však ostáva nezmenené.

Produktové oddelenie Facebooku v spolupráci s grafickým dizajnérom Ericom Olsonom uvádzajú na svet nové logo. To sa však len málo líši od toho pôvodného. Správa obehla včera večer internet, no len málokto si všimol zmenu, s akou najpoužívanejšia sieť prichádza.

O zmene informovali viaceré portály a médiá, medzi nimi i webdesignerdepot, wired či theverge.

Najväčší rozdiel tvorí písmeno a v slove Facebook, ktoré dostalo po redizajne pôvodného fontu Kalika nový tvar. Ostatným písmenám sa zošikmili vonkajšie hrany (písmená c a e) alebo sa zaoblili tie vnútorné (b a o). 

So starým logom sa tvorcovia po desiatich rokoch lúčia, ale slávne "f", ktoré má po prihlásení do účtu svoje miesto v ľavom rohu, ostáva rovnaké. Napriek tomu má nové logo mnoho výhod. Podľa odborníkov je napríklad zreteľnejšie čitateľné na malých obrazovkách, čo súvisí najmä s nástupom wearable technológií, ktorých veľkosť obrazovky "trápi" viacerých. Jednou z mnohých otázok býva, ako napríklad zobrazovať reklamu na ploche o veľkosti 7 cm2. 

Nové logo Facebooku by sa v najbližšom čase malo objaviť na stránke aj vo všetkých súvisiacich aplikáciách.

 

A čo vy? Všimli ste si na prvý pohľad rozdiel medzi starým a novým logom?

 

 

Nové logo nie je jedinou novinkou

Facebook na festivale v Cannes predstavil ešte ďalšiu novinku - mobilné video reklamy, ktoré sú točené vertikálne, teda zvisle a nie pozdĺžne, ako sme boli doteraz zvyknutí. Ovládať tieto reklamné videá by sme mali dotykom prsta a Facebook sľubuje tiež 360 stupňový zážitok (ten predstavil Mark Zuckerberg už v marci tohto roka). Zástupca sociálnej siete v Cannes nepovedal konkrétny datum, kedy novinka bude dostupná, no údajne by to malo byť už čoskoro. Facebook však nie je prekvapivo prvý, ktorý prišiel s nápadom točiť videá zvisle. Diskusiu o vertikálnych videách začal už Snapchat. Pre značky by to znamenalo tvoriť exkluzívny video obsah (reklamy) len pre danú sieť. A to už pre sociálne siete dáva zmysel, samozrejme iba do času, kedy sa k nim nepripoja i ostatní. Či si na novinku zvyknú i bežní užívatelia, ťažko povedať. Známe sú rôzne videá, ktoré tento nápad zosmiešňujú, na internete sa objavil už i nový výraz VVS (Vertical Video Syndróm).

Zdroj: eb.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
17. jún 2025 03:32