Sú malí, väčšinou o dvoch-troch ľuďoch, na začiatku svojej kariéry a často bez akýchkoľvek skúsenosti z reklamy a marketingu. Keď však príde na ich názov, majú jasno.
Vybrali sme tri startupové slovenské firmy, ktorých názvy môžu pripomínať skutočne hocičo a spýtali sme sa ich, ako k nim prišli.
(Ľudovít Franta, zdroj: The Spot)
PRINCIPIO - názov mal byť v "man style"
Táto dizajnovo developerská firma na začiatku o troch ľuďoch chcela za svojím názvom vidieť niečo viac, chceli mu dať hĺbku a celkový pocit mal byť priamy a tvrdší, taký "man style" - hovoria zakladatelia PRINCIPIO, jeden z nich je na fotografii. Na začiatku mali viacero alternatív, no nakoniec priznávajú, že chceli niečo ľahko komplikovanejšie a tak sa nechali inšpirovať názvom Monogram (firma, ktorá sa zaoberá tvorbou web stránok) a Zaraguza (reklamná agentúra). Vybrali si názov Inception (počiatok). Zaskočila ich však obsadená doména a tak museli hľadať ďalej. Výsledkom je PRINCIPIO. Tento názov vznikol ako preklad výsledného Inception do latinčiny. K názvu radi pripájajú skratku MSD - Marketing Solutions Development alebo pracovne Mame Sa Dobre. Dnes pracujú napríklad pre Adidas či Zoznam.sk, spoznať ich môžete aj podľa E.teho, ktorý sa stal ich maskotom.
(Samuel Hapák, zdroj: The Spot)
VACUUMLABS/VACUUMAPPS - vyplniť má prázdny priestor na trhu
Vacuumlabs môžete pokojne nazývať i Vacuumapps, pretože sa zameriava na vývoj aplíkácií pre web a mobilné zariadenia. Vacuum nemá nič spoločné s vysávačmi, predstavuje prázdne miesto na trhu, ktoré sa snažia zakladatelia firmy vyplniť. Stretli sa však s podobným problémom ako PRINCIPIO - obsadené domény. Jedni z alternatív boli RunningCheese, Furry Murry, alebo 524287 (čo je mimochodom v poradí siedme Mersennovo prvočíslo). Nakoniec však vyhral prvotný názov - Vacuumapps. Na začiatku sa príliš s názvom netrápili, chceli hlavne programovať - priznávajú. Neskôr začali viac ako len programovať aplikácie a tak bolo nutné firmu premenovať z Vacuumapps na Vacuumlabs.
Totem Status - názov si nechal urobiť na mieru
O Totem Statuse ste už možno počuli, písali sme o ňom v novembrových Stratégiách. Ide o online systém, ktorý odmeňuje zákazníkov za kúpu, robí to však prostredníctvom hry (gamifikácia). Stojí za ním Dušan Halas a k názvu prišiel tak, že si ho jednoducho nechal vyrobiť v namingovej agentúre. Potreboval totiž názov, ktorý bude voľný pre cz, sk a com domény. Okrem toho podmienkou bolo, aby bol ľahko pochopiteľný v slovenčine i v angličtine. Do úvahy prichádzali názvy ako Benelevel, Klient level, Client level alebo Progamify. Nakoniec zvíťazil Totem Status.
Viete o ďalších "podivných" názvoch? Nechajte nám tipy v komentároch.
Zdroj: eb.