StoryEditor

Young Lions: Mali by sme sa zbaviť obmedzení, ktoré podvedome máme

25.06.2015, 10:41
Mladé Levy v kategórii PR domov síce cenu nedoniesli, no podelili sa o to, čo si všimli na zahraničných tímoch.

Mladé talent do 28 rokov sa v tieto dni stretli, aby ukázali, akí tvoriví vedia byť. Dostali spoločné zadanie a 24 hodín na jeho vypracovanie. V kategórii PR sa s témou najlepšie vysporiadali Švédi, zo Slovenska bojovali Dominika Mózová a Matúš Voľný z agentúry Media & Communication Consulting. „Ľudia v zahraniční sú zvyknutí myslieť vo veľkom s veľkými budgetmi,“ spoločne potvrdzujú.

 

S: Aké bolo zadanie a ako ste ho vyriešili?

Naším klientom bol Greenpeace. Zadanie bolo zvýšiť povedomie o tom, aké extrémne dopady na životné prostredie má konzumácia mäsa a presvedčiť ľudí, aby jedli menej mäsa. Hlavný odkaz znie, že cena, ktorú platíme za každý steak či hamburger, je príliš vysoká. Kampaň, ktorú sme navrhli, bola postavená na insight, že ľudia si tejto obrovskej ceny mäsa vôbec nie sú vedomí. Ľudí sme o tejto skutočnosti informovali tak, že sme im do domácností poslali fiktívny účet za mäso. Ďalšími elementami kampane bol napríklad infopanel, ktorý slúžil ako kôš na recyklovaný odpad, aby sme ľuďom povedali, že separovať iba papier od plastov už nestačí.

 

S: Čo ste si pomysleli ako prvé, keď ste dostali zadanie?

Prvá reakcia bola vlastne rovnaká, akú sme predpokladali aj u konzumentov mäsa – čo to ten Greenpeace od nás zase chce? Úloha bola presvedčiť ľudí, abyb nejedli mäsa. Zadanie to bolo náročné jednak kreatívne, pretože téma prechodu na vegetariánstvo nie je nova a jednak preto, že stravovanie je osobná vec každého z nás. Na druhej strane sme si povedali, že je to presne taká výzva, akú sme v Cannes očakávali.

 

S: Aké to bolo súťažiť so zahraničnou konkurenciou a v čom vidíte najväčší rozdiel?

Sedieť v jednej miestnosti s toľkými talentovanými ľuďmi z najrôznejších kútov sveta či dokonca kultúr, bolo v prvom rade veľmi obohacujúce. Nedalo sa nevšimnúť, aké majú aj ostatné tímy perfektné nápady a najmä, ako systematicky a profesionálne pracujú.

 

S: Čo by sme dnes na vašej kampani spravili inak?

Keď sme tvorili našu kampaň, mysleli sme na to, že to musí byť finančne nenáročný projekt, keďže sa jedná o neziskový sektor. V tomto smere sa potrebujeme viac oslobodiť od nejakých podvedomých obmedzení, ktoré v praxi pri plánovaní projektov vždy riešime. Väčšina zahraničných tímov je skutočne zvyknutá myslieť vo veľkom. Či sú to Američania, Čínania, Rusi alebo Rakúšania. Je cítiť, že sú zvyknutí robiť s inými objemami a číslami ako my.

 

Cannes Lions je najväčší festival kreativity, ktorý sa koná od 20. júna do 27. júna 2015. Každý rok festival navštívi vyše 10 000 ľudí z celého sveta. Tento rok prebieha 62 ročník. Súčasťou festivalu je i súťaž mladých kreatívcov Young Lions, ktorí prichádzajú z krajín celého sveta. 

Čítajte tiež:

Zdroj: Erika Brindzová

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. november 2025 20:11