StoryEditor

Hodnotenie Stratégií: Pozrite si najlepšie reklamy mesiaca

12.06.2015, 14:14
Aj tento mesiac sme hodnotili práce reklamných agentúr. Najviac bolo počuť o MADE BY VACULIK.

Aj tento mesiac sme hodnotili práce reklamných agentúr. Pozrite si, ktoré sú tie najlepšie v tomto mesiaci. 

 

Vizuál od MADE BY VACULIK otvorila debatu, kedy sú práce zinscenovavé pre potreby súťaže, a kedy majú reálne mediálne umiestnenie. Porota zapochybovala o veľkosti produktu, loga a názvu, ktoré je umiestnené vpravo dole. Taška, ako je práca oficiálne nazvaná, si napriek tomu vyslúžila prvé miesto v Hodnotení Stratégií a tiež zlato na Zlatom klinci.  

 

MADE BY VACULIK rezonoval i v kategórii New media. Táto kategória tradične otvára otázku, čo možno považovať za new media a čo už do tejto kategórie nepatrí. Najčerstvejší citylight si toto miesto ale obhájil.

Naopak, obaly jogurtov Rajo od MARK BBDO, ktoré musíte obrátiť hore nohami, aby ste mohli jogurt zjesť, sú ukážkou toho, ako by sa v budúcnosti v súťaži uplatnila kategória Packaging. Momentálne začína rásť význam obalov produktov, ktoré sa začínajú povyšovať nad logo, a tak zavedenie novej kategórie stojí za úvahu. 

Pes Tuna od Zaraguzy obehol nielen internet, ale i Hodnotenie Stratégií. Nápad zvíťazil vo viacerých kategóriách, škoda len, že v kategórii Online či Social sa neujal. V prihláške totiž porote chýbala ukážka toho, ako si Fofola získala priazeň ľudí na Facebooku. O úspechu kampane Fofola na sociálnych sieťach síce nikto nepochybuje, no rozhodujúce pre porotu sú informácie uvedené v prihláške. Škoda.

Pri MADE BY VACULIK ešte ostaneme. Práca pre Tatra banku síce neskončila na prvých priečkach, no citylightu by podľa poroty pomohlo, ak by bolo na ňom uvedené, ako vznikol a že ide o zvizualizovaný hlas opernej speváčky. Banka s agentúrou spoliehali na to, že ľudia poznajú making of video, ktoré kolovalo na internete a ktoré ukazovalo, ako bol citylight vytvorený. Čo však nemusí vždy vyjsť...

Ukážka citylightu

Ukážka online videa (making of).

Na záver malý tip: ak pri vypĺňaní príhlášky v kolonke "Čím si práca zaslúži ocenenie" uvediete xxx alebo . práci to príliš nepomôže. 

Zdroj: Erika Brindzová

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
13. november 2025 02:44