Január patril medzi slabšie mesiace, aj čo sa týka počtu prihlásených prác. Celkovo vynikli len práce pre klientov Tatra banka a Magna Deti v núdzi.
Agentúrou mesiaca sa stala Istropolitana Ogilvy, ktorej práca Podeľte sa pre organizáciu Magna Deti v núdzi zabodovala u oboch častí poroty. Dokonca sa umiestnila na prvých miestach vo všetkých troch kategóriách, kde bola prihlásená. Kampaň v kategóri Social získala najvyššie známky zo všetkých januárových prác.
V kategórii TV spotov vznikli najväčšie bodové rozdiely v hodnotení kreatívnej a zadávateľskej časti poroty. Celkovo zadávatelia ohodnotili prihlásené TV spoty vyššími známkami a až päť z ôsmich spotov posunuli do záverečného hodnotenia, teda im pridelili vyššiu priemernú známku ako 5. Kreatívci ohodnotili len jeden TV spot známkou vyššou ako 5 bodov.
V printoch žiadna z prác nezaujala porotcov natoľko, aby jej udelili vyššiu známku, všetci sa pohybovali okolo hranice 3 bodov.
V outdoore vznikla vzácna zhoda medzi porotcami a výsledné poradie prác je rovnaké u oboch častí poroty. Aj keď zadávatelia hodnotili mierne vyššími známkami, ani jedna práca neprekročila hranicu 5 bodov.
Hoci sa hodnotenia porotcov v online kampaniach a videách takmer zhodovali, len jedna práca ich oslovila natoľko, aby ju posunuli do záverečného hodnotenia a umožnili jej získať 30 bodov do súťaže Agentúra roka.
Pri hodnotení bannerovej reklamy Guličky z dielne Wiktor Leo Burnett pre J&T Banku mali poroty úplne odlišné názory. Kým u zadávateľskej časti poroty práca zabodovala tak, že jej udelili 5,50 bodov, kreatívnu časť poroty nezaujala a dostala len 3,67 bodov.
Do kategórií Mobile & Apps a New media neboli prihlásené žiadne práce.
Všetky januárové práce prihlásené do Hodnotenia Stratégií aj s komentármi porotcov si môžete pozrieť tu.
Zdroj: kh