StoryEditor

Fofola a spol.: Toto sú najlepšie virály

10.07.2015, 00:01
V reklamných agentúrach sme sa pýtali, ktoré virálne videá sa im najviac páčia a prečo. Pozrite si výsledky.

V reklamných agentúrach sme sa pýtali, ktoré virálne videá sa im najviac páčia a prečo. Pozrite si výsledky.

„Ak niečo funguje online, bude to skvelo fungovať v TV, opačne je to skôr náhoda,“ hovorí Michal Pastier z agentúry Zaraguza, ktorá stojí za najsilnejšou virálnou kampaňou na Slovensku v poslednom čase – kampaňou Fofola so šušlajúcim psíkom.

Fofolu zmieňovali aj odborníci oslovení Stratégiami. Aké ďalšie videá si všimli v slovenských a českých agentúrach a prečo si myslia, že sa stali virálnymi? Pozrite si ich "virálny výber".

 

 

Peter Mižík

social media manager

Zaraguza (CZ)

 

I skip leg day

Reklama funguje ako hudobný videoklip, je postavená na insighte, ktorý je aj súčasťou prirodzeného 9gag obsahu a dobré exekúcia videa. To sú dôvody, ktoré zaradili video medzi virálne.

Niečo pre milovníkov posiľňovní a krásne vyformovaných tiel, ktorí ale zľahka zabúdajú, že svaly majú aj na dolných končatinách. Video je peknou ukážkou, ako odpromovať produkt, ako je smart ebike. Zoberiete športovcov, ktorí zabudli na svoje nohy a posadíte ich na smart ebike a natočíte dobre zeexekuované video. Virál je zaručený.

 

 

Maroš Kemény

strategy director

Creative Department

 

Samsung Safety Truck

Výborný nápad postavený na core biznise značky, riešiaci užitočnou technológiou problém, ktorý máme na cestách všetci. Dokazuje fakt, že čo je virálne, nemusí byť nutne len vtipné, drzé alebo šokujúce. Niekedy stačí, že je to “len” užitočné.

Samsung ako technologický gigant vytvoril obrazovku, ktorú umiestnil na zadnú stranu dlhých kamiónov, ktorých je väčšinou problém predbehnúť. Obrazovka ukazovala stav cesty pred kamiónom. Údajne sa nápad snažia zaviesť i do legislatívy. To by znamenalo, že každý kamión dlhší ako sedem metrov by bol povinný mať obrazku. 

 

Katarína Popracová

senior copywriter

Re-define

 

Unlikely best friends

Pekný virál. Mám rada, keď sa veci robia nenásilne a hlavne majú príbeh. Video je silné, ľudské a pritom úplne nenásilne prepojené s produktom. Dojímavý príbeh rozplače mnohých a práve vtedy sú potrebné Kleenexky. A môže byť, že ma to oslovilo práve preto, že som žena a v príbehu vystupuje zvieratko, priznávam, ale aj takto sa má robiť reklama.

Video rozpráva príbeh o psíkovi, ktoré nevedel chodiť a ktorého si do opatery zobral človek s rovnakým zdravotným postihnutím. Dal mu meno Šanca. Reklama je na výrobcu papierových obrúskov Kleenex. Video si vyslúžilo vyše 160 000 zdieľaní. 

Unruly je agentúra, ktorá sa venuje online videám a ich šíreniu. Pravidelne zostavuje rebríčky najvirálnejších videí. Pred tým, ako začal festival Cannes Lions, zostavila zoznam vlastných alternatívnych videí, ktoré by vyhrali v Cannes, ak by o cene rozhodoval počet zdieľaní. Vyberáme ukážky tých, ktoré sa medzi ľuďmi šírili najviac:

 

Zdá sa, že téma psíkov dnes na ľudí zaberá. Druhé najzdieľanejšie video je tiež o psíkovi, ktorého si adoptoval osamelý muž. Ten potreboval do svojej prázdnej domácnosti nového spoločníka. Šteniatko mu prišiel ako dobrý nápad. Video ukazuje vtipné momenty, ako spolu trávili dni. Napriek počiatočným problémom sa z nich nakoniec stali spriaznené duše. A reklama na jedlo pre šteniatka je na svete. 

 

Ďalším v poradí je emotívne video od americkej katolíckej organizácie, v ktorom rôzni ľudia hovoria o tom, aké je to prirodzené byť iní, hoci i gayom. Podstatné podľa nich je necítiť sa sám, byť otvorený, otvorene hovoriť o tom, čomu veríme. Napriek tomu, že spoločnosť momentálne tlačí na to, aby sme rešpektovali homosexuálne partnerstvá, podľa videa by sme sa nemali báť vyjadriť, že sme za tradičnú rodinu.

 

Jedna z najúspešnejších zábavných spoločností na svete The Walt Disney Company pripravila v obchodnom centre inštaláciu. Ak ste okolo nej išli, spoza plátna napodobňovali animované postavičky z disneyoviek vaše pohyby. Čo tak sa zoznámiť so živým Mickey Mousom a ešte to celé natočiť? Výsledkom môže byť 3 600 000 zdieľaní.

 

Jedným z najzdieľanejších videí je video, v ktorom balerína Misty Copeland rozpráva svoj príbeh. Na začiatku jej komisia povedala, že jej telo je nevhodné na balet, farba jej pleti bola tiež príliš „krikľavá“. Dnes je z nej prvá afro-američanka, ktorá tancuje sólo balet v americkom baletnom divadle. Video je súčasťou kampane od športovej značky Under Armour s názvom I Will What I Want. Poznať kampaň môžete i z Cannes, kde si odniesla Grand Prix – konkrétne video s modelkou, ktorej sa ľudia na sociálnych sieťach vysmievali, že je „iba“ modelkou. A tak týmito narážkami oblepili stenu v posilňovni, zavolali modelku, dali jej boxerský vak a ukázali, že vie byť silná a odbiť všetky komentáre. 

 

A ďalší psík. Tentokrát video hovorí o tom, ako blízky môže byť vzťah medzi šteniatkom a koňom. Na záver nechýba spokojný majiteľ koní s pivo Budweiser v ruke. Vidieť, že storytelling ožíva a vyše 2,5 miliónov zdieľaní hovorí za všetko. 

Zdroj: eb.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. júl 2025 16:00