StoryEditor

Táto reklama dostala cenu. Ale nepripomína vám niečo?

08.07.2015, 11:20
Ako pripraviť krevety do troch sekúnd. Tento nápad vyhral zlatého leva v Cannes, no podobá sa na reklamu Google Chrome.

O shortlisty či víťazov z Ázijského kontinentu nebolo v Cannes núdze. Ich tvorba je niekedy špecifická, konkrétne od Japoncov reklamy nevídame až tak často. Tento rok však v kategórii Film vyhrala práve práca od japonskej agentúry. 

Tá pripravila paródiu na typickú japonskú šou o varení, v ktorej pripravujú krevety za tri minúty. V najnovšej reklame to stihnú za tri sekundy. Reklamu na kuchynské spotrebiče však nečakajte. Táto promovala LTE sieť pre japonského telekomunikačného operátora NTT Docomo.

Body si práca zaslúži najmä za exekúciu. Agentúra vyrobila fiktívne najrýchlejšie zariadenie, ktoré vypraží krevety do troch sekúnd. To, že krevety na začiatku vystrelia z dvoch tunelov, nie je náhoda. Operátor tak chcel zdôrazniť, že poskytuje vo svojej sieti dve komunikačné pásma. Výsledkom bolo napríklad vyše 500 000 zdieľaní či 12 miliónov pozretí na Facebooku a Twitteri. Pekný príklad virálu, i keď bizarnosť mu nechýba. Video je síce po japonsky, no obraz hovorí za všetko. 

Z Cannes japonská agentúra za nápad odišla so zlatom, no každý, kto si reklamu pozrie, si zaručene spomenie na tú z roku 2010, kedy Google promoval, ako rýchly vie byť jeho Chrome prehliadač. Posúďte sami.

Zdroj: eb.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. máj 2025 15:17