Blíži sa najväčší festival kreativity Cannes Lions 2015. Vo francúzskom prímorskom meste Cannes sa stretnú najväčší odborníci na svetovú reklamu. Tento rok budú spolu hodnotiť viac ako 40 000 prác. Shortlisty, s výnimkou kategórie Innovation, zatiaľ nie sú známe, o víťazoch sa rozhodne v priebehu budúceho týždňa. Vyberať budú aj z týchto prác. Myslíte si, že majú šancu uspieť?
Amnesty International, organizácia, ktorú na podobných festivaloch vidieť často, nevynechala ani Cannes. Tentokrát na tému trest smrti a záchrany tých, ktorí boli nespravodlivo odsúdení. Ponúka príbeh človeka, ktorý bol vyše 18 rokov vo väzení, no neprávom. Mnohí pred ním ale vo väzení zažili svoj posledný deň, teda "Last day", ako je kampaň nazvaná. Od amsterdamského Ogilvy.
V Londýne zase na záchranu psov vymysleli citylighty, ktoré interagujú, a to doslova. Ľuďom na uliciach rozdávali letáky s odkazom, aby si adaptovali psíka. Ako ľudia prechádzali mestom, psík sa im zobrazoval na obrazovkách podľa toho, ako sa ľudia s letákom pohybovali. Pochvalu si jednoznačne zaslúži technológia. Pekný príklad toho, ako outdoor môže zaujať.
Tretím dôkazom toho, že dobročinné organizácie sú výživnou pôdou pre reklamné festivaly, je aj kampaň na podporu ľudí bez domova. S touto tematikou prichádza už dva roky i slovenská agentúra Apple Pie. Minulý rok na Klinci predstavila kampaň Hľadá sa Tibor, v ktorej reálne rozniesla v uliciach Bratislavy plagáty oznamujúce, že sa stratil Tibor. Tento rok na Klinci vyhrala s kampaňou, v ktorej sami bezdomovci nosili nápisy, na ktorých stálo, aby ľudia pomáhali iným, ktorí potrebujú pomoc.
Táto práca bude bojovať v Cannes, od M&C Saatchi Abel. V nej si sami ľudia bez domova mohli v Afrike na uliciach vybrať, aké oblečenie sa im páči:
Volkswagen prišiel s kampaňou pre fanúšikov technológie. V úvode reklama pripomína svet z Matrixu, ktorý sa ale rýchlo prehupne do toho reálneho. Zanechá pritom dojem prepracovanej technológie, akú používa Volkswagen vo svojich automobiloch. Nápad opäť vznikol v Londýne.
Zdroj: Erika Brindzová