Zisťovali sme, ktoré reklamy sa klientom páčili natoľko, že sami oslovili reklamnú agentúru a chceli jej reklamu nasadiť vo svojej krajine.
Zisťovali sme, ktoré reklamy sa klientom páčili natoľko, že sami oslovili reklamnú agentúru a chceli jej reklamu nasadiť vo svojej krajine. A teda, kde vytvorili nápad primárne pre slovenský alebo český trh (napríklad TV spot), no následne, ako vyšiel on air, sa klientovi natoľko páčil, že sám sa rozhodol nápad uviesť i na ďalších trhoch.
Logicky väčšinou ide o medzinárodného klienta, ktorý má pobočky i v iných krajinách. V niektorých prípadoch marketingoví manažéri videli reklamu na konferencii a tam sa im zapáčila. Objavil sa však i prípad, kedy iná - konkurenčná agentúra požiadala slovenskú agentúru, aby jej na nápad odpredala autorské práva.
Pozrite si, v ktorých agentúrach sa tento scenár za posledné roky naplnil a ktoré slovenské reklamy chceli i v zahraničí. To všetko bez toho, aby na začiatku reklamná agentúra tušila, že reklamy budú adaptované na iných trhoch.
digitask
Klient: IBM
Názov: Softlayer (cloudová služba pre IT manažérov)
Adaptované do krajín: Litva, Lotyšsko, Slovinsko, Rusko, Estónsko, Bulharsko, Srbsko a Poľsko
Rok: 2014
Agentúra pripravila video so zábermi z cloudového centra a možnosť vyhrať exkurziu do cloudového centra v Amsterdame.
Klient: Samsung
Názov: Galaxy SIII
Adaptované do krajín: Maďarsko
Rok: 2012
Išlo o displejovú kampaň, ktorá uvádzala nový smartfón Samsung Galaxy SIII. Úlohou bolo ukázať výhody a funkcie nového smartphonu v online prostredí. Podarilo sa im to takto:
Istropolitana Ogilvy
Klient: VUB banka
Názov: VISA Inspire Wave 2 Pay sticker
Adaptované do krajín: Chorvátsko
Rok: 2014
Spot pre VUB banku bol primárne vytvorený pre Slovensko v rámci konceptu Lepičov a použitý v online. Následne ho prevzalo Chorvátsko na základe interného rešeršu v rámci skupiny Intesa Sanpaolo. Pôvodný online spot použili v Chorvátku ako TV kampaň.
Klient: Heineken Slovensko
Produkt: Pšeničné pivo
Adaptované do krajín: Bielorusko
Rok: 2015
Do Bieloruska prevzali kompletnú 3D animáciu výroby pšeničného piva.
Lowe GGK
Klient: CSC Pharmaceuticals
Názov: Rosalgin, voľnopredajný liek pre ženy, určený na liečenie zápalov
Adaptované do krajín: Bulharsko
Rok: 2011
Začiatkom roka 2011 zvíťazila Lowe GGK v tendri na kampaň pre ženský produkt Rosalgin. Poznať ho môžete najmä vďaka ružovým lupeňom, ktorými je žena v spote posiata. Kampaň, ktorej súčasťou bol aj TV spot, bola nasadená na Slovensku. Krátko po vzniku spotu prejavila o neho záujem bulharská pobočka farmaceutickej firmy, ktorá sa o ňom dozvedela na internom medzinárodnom meetingu spoločnosti.
Klient: Bramac
Názov: Bramac Solar
Adaptované do krajín: Rumunsko
Rok: 2012
Agentúra vytvorila dlhodobý komunikačný kreatívny koncept „Klobúky“, ktorý Bramac používa doteraz. Koncept bol prezentovaný na medzinárodnom marketingovom meetingu Bramac, kde o vizuál z konceptu prejavili záujem zástupcovia firmy z Rumunska. Tam bol vizuál použitý v printovej podobe a tiež v podobe online bannerov. A toto je výsledok:
Klient: ŠKODA Auto Slovensko
Názov: ŠKODA ako hlavný sponzor MS v ľadovom hokeji
Adaptované do krajín: Rusko, Bielorusko, Maďarsko, Francúzsko, Nemecko, Fínsko, Švédsko, Nórsko, Ukrajina, Lotyšsko, Rakúsko a Slovinsko. Efektný vizuál použili tento rok v online všetky krajiny EU.
Rok: 2011
Agentúra vytvorila imidžovú kampaň pre ŠKODA Auto Slovensko ako hlavného partnera majstrovstiev na Slovensku. Automobilka bola v tomto prípade ako hlavný hráč.
MADE BY VACULIK
Klient: Tatra banka
Názov: Hypotéka - Nerobte nič bývajte
Adaptované do krajín: Srbsko
Rok: 2011
Spot, v ktorom vidíte, ako sa dá nič nerobiť na rôzne spôsoby. Pretože o bývanie sa postará Tatra banka.
THIS IS LOCCO
Klient: Sberbank Slovensko
Názov: mojaFEROVApozicka (Prachy - Pes)
Adaptované do krajín: Srbsko
Rok: 2015
Pri týchto dvoch kampaniach sa agentúre ozvala centrála banky, ktorá si zo skupiny vyberala kreativitu. Tú následne použila v iných krajinách. Vybrala si slovenskú kreativitu od THIS IS LOCCO.
Klient: Sberbank Slovensko
Názov: mojVKLAD 123
Adaptované do krajín: Chorvátsko
Rok: 2015
O tento spot takisto prejavila zaujem centrála banky, navyše o odkúpenie autorských práv mala záujem i slovinská agentúra zo siete Saatchi&Saatchi.
TRIAD Advertising
Klient: Pilsner Urquell
Názov: Pilsner Compass
Adaptované do krajín: Nemecko, Rakúsko, Španielsko a Švédsko
Rok: 2011
Aplikácia vás nasmeruje do najbližšieho pubu, v ktorom si môžete dať pivo Pilsner Urquell. K nápadu sa ozvali zástupcovia centrály v Plzni a požiadali o adaptáciu pre ďalšie krajiny.
Klient: OMV
Názov: Viva la coffee
Adaptované do krajín: Rumunsko, Slovinsko, Rakúsko, Nemecko,
Rok: 2015
Nápad sa zapáčil pri firemnej prezentácii. Hodil sa práve v čase, keď nastal rebranding Viva kávy.
Klient: GENERTEL
Názov: Aký si šofér?
Adaptované do krajín: Maďarsko
Rok: 2012
Slovenská pobočka Genertelu spadá pod rovnaký manažment ako maďarská. Jej zástupcovia si pri prezeraní ranných emailov všimli výsledky slovenskej kampane. Údajne kampaň chceli čo najskôr.
Klient: ADIDAS
Názov: Uvedenie ženskej kolekcie
Adaptované do krajín: Litva, Lotyšsko, Estónsko, Maďarsko, Poľsko
Rok: 2012, 2013
Nápad sa ujal pri pravidelnom marketingovom stretnutí, kde sa prezentujú výsledky jednotlivých krajín.
Zdroj: Erika Brindzová