StoryEditor

Tieto slovenské reklamy prerazili v zahraničí

23.07.2015, 15:08
Zisťovali sme, ktoré reklamy sa klientom páčili natoľko, že sami oslovili reklamnú agentúru a chceli jej reklamu nasadiť vo svojej krajine.

Zisťovali sme, ktoré reklamy sa klientom páčili natoľko, že sami oslovili reklamnú agentúru a chceli jej reklamu nasadiť vo svojej krajine.

Zisťovali sme, ktoré reklamy sa klientom páčili natoľko, že sami oslovili reklamnú agentúru a chceli jej reklamu nasadiť vo svojej krajine. A teda, kde vytvorili nápad primárne pre slovenský alebo český trh (napríklad TV spot), no následne, ako vyšiel on air, sa klientovi natoľko páčil, že sám sa rozhodol nápad uviesť i na ďalších trhoch.

 

 

Logicky väčšinou ide o medzinárodného klienta, ktorý má pobočky i v iných krajinách. V niektorých prípadoch marketingoví manažéri videli reklamu na konferencii a tam sa im zapáčila. Objavil sa však i prípad, kedy iná - konkurenčná agentúra požiadala slovenskú agentúru, aby jej na nápad odpredala autorské práva. 

Pozrite si, v ktorých agentúrach sa tento scenár za posledné roky naplnil a ktoré slovenské reklamy chceli i v zahraničí. To všetko bez toho, aby na začiatku reklamná agentúra tušila, že reklamy budú adaptované na iných trhoch. 

digitask

Klient: IBM

Názov: Softlayer (cloudová služba pre IT manažérov)

Adaptované do krajín: Litva, Lotyšsko, Slovinsko, Rusko, Estónsko, Bulharsko, Srbsko a Poľsko

Rok: 2014

Agentúra pripravila video so zábermi z cloudového centra a možnosť vyhrať exkurziu do cloudového centra v Amsterdame. 

 

Klient: Samsung

Názov: Galaxy SIII

Adaptované do krajín: Maďarsko

Rok: 2012

Išlo o displejovú kampaň, ktorá uvádzala nový smartfón Samsung Galaxy SIII. Úlohou bolo ukázať výhody a funkcie nového smartphonu v online prostredí. Podarilo sa im to takto:

 

 

Istropolitana Ogilvy

Klient: VUB banka

Názov: VISA Inspire Wave 2 Pay sticker

Adaptované do krajín: Chorvátsko

Rok: 2014

Spot pre VUB banku bol primárne vytvorený pre Slovensko v rámci konceptu Lepičov a použitý v online. Následne ho prevzalo Chorvátsko na základe interného rešeršu v rámci skupiny Intesa Sanpaolo. Pôvodný online spot použili v Chorvátku ako TV kampaň.

 

Klient: Heineken Slovensko

Produkt: Pšeničné pivo

Adaptované do krajín: Bielorusko

Rok: 2015

Do Bieloruska prevzali kompletnú 3D animáciu výroby pšeničného piva. 

 

Lowe GGK

Klient: CSC Pharmaceuticals 

Názov: Rosalgin, voľnopredajný liek pre ženy, určený na liečenie zápalov

Adaptované do krajín: Bulharsko

Rok: 2011

Začiatkom roka 2011 zvíťazila Lowe GGK v tendri na kampaň pre ženský produkt Rosalgin. Poznať ho môžete najmä vďaka ružovým lupeňom, ktorými je žena v spote posiata. Kampaň, ktorej súčasťou bol aj TV spot, bola nasadená na Slovensku.  Krátko po vzniku spotu prejavila o neho záujem bulharská pobočka farmaceutickej firmy, ktorá sa o ňom dozvedela na internom medzinárodnom meetingu spoločnosti. 

 

Klient: Bramac

Názov: Bramac Solar

Adaptované do krajín: Rumunsko

Rok: 2012

Agentúra vytvorila dlhodobý komunikačný kreatívny koncept „Klobúky“, ktorý Bramac používa doteraz. Koncept bol prezentovaný na medzinárodnom marketingovom meetingu Bramac, kde o vizuál z konceptu prejavili záujem zástupcovia firmy z Rumunska. Tam bol vizuál použitý v printovej podobe a tiež v podobe online bannerov. A toto je výsledok:

 

Klient: ŠKODA Auto Slovensko

Názov: ŠKODA ako hlavný sponzor MS v ľadovom hokeji

Adaptované do krajín: Rusko, Bielorusko, Maďarsko, Francúzsko, Nemecko, Fínsko, Švédsko, Nórsko, Ukrajina, Lotyšsko, Rakúsko a Slovinsko. Efektný vizuál použili tento rok v online všetky krajiny EU.

Rok: 2011

Agentúra vytvorila imidžovú kampaň pre ŠKODA Auto Slovensko ako hlavného partnera majstrovstiev na Slovensku. Automobilka bola v tomto prípade ako hlavný hráč.

 

MADE BY VACULIK

Klient: Tatra banka

Názov: Hypotéka - Nerobte nič bývajte

Adaptované do krajín: Srbsko

Rok: 2011

Spot, v ktorom vidíte, ako sa dá nič nerobiť na rôzne spôsoby. Pretože o bývanie sa postará Tatra banka. 

 

 

THIS IS LOCCO

Klient: Sberbank Slovensko

Názov: mojaFEROVApozicka (Prachy - Pes)

Adaptované do krajín: Srbsko

Rok: 2015 

Pri týchto dvoch kampaniach sa agentúre ozvala centrála banky, ktorá si zo skupiny vyberala kreativitu. Tú následne použila v iných krajinách. Vybrala si slovenskú kreativitu od THIS IS LOCCO. 

Klient: Sberbank Slovensko

Názov: mojVKLAD 123

Adaptované do krajín: Chorvátsko

Rok: 2015 

O tento spot takisto prejavila zaujem centrála banky, navyše o odkúpenie autorských práv mala záujem i slovinská agentúra zo siete Saatchi&Saatchi. 

 

 

TRIAD Advertising

Klient: Pilsner Urquell

Názov: Pilsner Compass

Adaptované do krajín: Nemecko, Rakúsko, Španielsko a Švédsko

Rok: 2011

Aplikácia vás nasmeruje do najbližšieho pubu, v ktorom si môžete dať pivo Pilsner Urquell. K nápadu sa ozvali zástupcovia centrály v Plzni a požiadali o adaptáciu pre ďalšie krajiny. 

 

 

Klient: OMV

Názov: Viva la coffee

Adaptované do krajín: Rumunsko, Slovinsko, Rakúsko, Nemecko, 

Rok: 2015

Nápad sa zapáčil pri firemnej prezentácii. Hodil sa práve v čase, keď nastal rebranding Viva kávy.  

 

Klient: GENERTEL

Názov: Aký si šofér?

Adaptované do krajín: Maďarsko

Rok: 2012

Slovenská pobočka Genertelu spadá pod rovnaký manažment ako maďarská. Jej zástupcovia si pri prezeraní ranných emailov všimli výsledky slovenskej kampane. Údajne kampaň chceli čo najskôr. 

 

Klient: ADIDAS

Názov: Uvedenie ženskej kolekcie

Adaptované do krajín: Litva, Lotyšsko, Estónsko, Maďarsko, Poľsko

Rok: 2012, 2013

Nápad sa ujal pri pravidelnom marketingovom stretnutí, kde sa prezentujú výsledky jednotlivých krajín. 

 

Zdroj: Erika Brindzová

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
15. jún 2025 01:49