Posledná dvojica zo Slovenska má tiež súťaž Young Lions za sebou. Odišli bez ceny, prvé miesto si zobral tím zo Švajčiarska.
Ako hodnotí Martin Rajec zo ZARAGUZA (v čase, keď vyhral národné kolo Young Lions na Slovensku, pracoval pre Visibility) a Maroš Zeleňák z Hellephant svoju skúsenosť?
"Síce sme nevyhrali, no každopádne po prehliadnutí všetkých prác považujeme naše riešenie za jedno z lepších a pre nás je hlavné, že s odstupom času sme spokojní s tým, čo sa nám za 28 hodín podarilo vymyslieť a zrealizovať v podobe návrhu. Teraz však už vieme, čo by sa možno dalo zepšiť, aby sme porotu viac oslovili. Náš návrh totiž do značnej miery evokoval aj negatívnu emóciu v podobe prosiaceho dieťaťa o pomoc. Išlo o celkom sociálnu tému - svetoví lídri z United Nations (ďalej len UN) sa zaviazali, že v roku 2015 bude edukované každé dieťa. Tento záväzok sa nenaplnil zatiaľ a tak našou úlohou bolo vymyslieť integrovanú social media kampaň s využitím troch sociálnych sietí a s cieľom vyzbierať päť miliónov podpisov v elektronickej podobe do petície na upovedomenie lídrov z UN."
Ako mladé levy vyriešili zadanie
"Vychádzali sme z insightu, že mnoho detí, ktoré sedia v škole sú znudené a scrollujú Facebook, Instagram a Snapchat. Chytili sme sa práve Snapchatu, ktorý ma viac než 100 miliónov aktívnych užívateľov a jeho pravidelným obsahom sú aj fotky zo školy, ako sa deti nudia a túžia už po poslednom zvonení. Vymysleli sme novú funkciu s názvom "problem-facing camera", ktorá by miesto zmeny kamery na prednú, ukázala užívateľovi pohľad na dieťa, ktoré nepozná pojem "nudiť sa v škole". Človek na Snapchate to môže zmeniť jediným klikom a podpísať elektronicky petíciu v samotnej aplikácii. Do petície by sa dostali dáta z užívateľovho profilu na Snapchate."
"Myslíme si, že víťazné tímy nás predbehli i v tom, že poskytovali účastníkom petície väčší benefit než my. Rozhodnutie poroty však rešpektujeme a myslíme si, že vítazný tím zo Švajčiarska dal dokopy naozaj veľmi jednoduché a šikovné riešenie. Tiež Američania z R/GA dali tento rok skvelú prácu v ich národnom kole, boli tam tiež ľudia z Južnej Ameriky, ktorí boli už viackrát v TOP 3 v predošlých kolách Young Lions. Bola to veľká výzva čeliť najlepším rovesníkom z našej oblasti. Samozrejme, ak vidíte niekomu na visačke nápis Grey, Leo Burnett či R/GA, vzbudzuje to rešpekt, no kolená sa nám z toho netriasli. Radi sa o rok ukážeme znova."
Cannes Lions je najväčší festival kreativity, ktorý sa koná od 20. júna do 27. júna 2015. Každý rok festival navštívi vyše 10 000 ľudí z celého sveta. Tento rok prebieha 62 ročník. Súčasťou festivalu je i súťaž mladých kreatívcov Young Lions, ktorí prichádzajú z krajín celého sveta.
Čítajte tiež: