CEO ZenithOptimedia Czech Tomáš Varga a managing director B2B Group Tomáš Potěšil
StoryEditor

ZenithOptimedia kúpila slovenskú B2B Group

11.05.2015, 14:00
Mediálna skupina bude okrem mediálnych služieb poskytovať i služby onlinové.

Skupina ZenithOptimedia dnes v tlačovej správe oznámila kúpu slovenskej výkonnostnej agentúry B2B Group.

ZenithOptimedia podľa slov jej CEO Nicole Prüsse verí, že tento krok dopomôže poskytovať komplexné služby: „Získanie spoločnosti B2B Group je súčasťou našej stratégie,” hovorí.

Podobný cieľ má i B2B Group. “Fúziu chápem ako príležitosť ponúknuť klientom ešte väčší prínos,” povedal managing director B2B Group Tomáš Potěšil. Agentúra B2B Group je na našom trhu od roku 2000, minulý rok sa stala členom ADMA.

ZenithOptimedia a B2B Group nie je prvým parnerstvom medzi mediálnou agentúrou (skupinou) a digitálnou alebo reklamnou agentúrou. Príkladom je tiež nedávne spojenie slovenskej agentúry Daren&curtis a mediálnej agentúry Mindshare. Zástupcovia týchto agentúr tiež veria v prepojení kreativity a stratégie a od partnerstva si sľubujú efektívnejšie riešenia.

Ďalším príkladom je reklamná agentúra Mayer McCann Erickson sídliaca v Bratislave, pod ktorú patrí i mediálna agentúra Universal McCann Bratislava. Spoločne patria pod skupinu McCann Erickson Worldwide a následne pod globálnu sieť Interpublic Group.

Podobne je na tom i skupina Lowe & Partners Worldwide, ktorá rovnako ako Mayer McCann Erickson spadá pod globálnu sieť Interpublic Group. Tá má na Slovensku zastúpenie v podobe reklamnej agentúry Lowe GGK a mediálnej agentúry Panmedia Western. K dvojici sa v roku 2012 pridala i výkonnostná agentúra eCake, ktorá je sestrou Lowe GGK.

Čo na to Stratégie
Prepájanie, či už ide o sieťové partnerstvá, alebo o partnerstvá na základe „džentlmenských“ dohôd, sú logickým krokom na našom trhu. Otázka spájania spoločností rezonuje najmä v mediálnych agentúrach, ktoré potrebu mať digitálnych kreatívcov odhalili a začali uvažovať, ktoré riešenie bude optimálne – či najať digitálnych ľudí priamo do mediálnej agentúry a vytvoriť vlastné digitálne oddelenie, alebo sa spojiť s digitálnymi agentúrami, ktoré už špecialistami disponujú. Zdá sa, že trendom bude druhé riešenie.

Myšlienka prepájať digitálnu kreativitu s mediálnym plánovaním sa však neobjavuje len na strane mediálnych agentúr, ale i digitálnych. Napríklad pražská pobočka Zaraguzy má v pláne vytvoriť vlastné mediálne oddelenie. Zároveň je agentúra ukážka toho, ako sa pôvodne zo samostatne fungujúcich digitálnych agentúr stávajú stále viac komplexnejšie, a to najmä projektami, ktoré pre svojich klientov robia (digitálne i offlinové projekty). Agentúra tento trend potvrdila i svojím názvom - pri svojom vzniku sa nazývala Zaraguza Digital, dnes už iba Zaraguza.

 

Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.

 

Zdroj: eb.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. máj 2025 15:25