StoryEditor

„Kašlite na kariéru, roďte deti.“ Poľská reklama pobúrila

11.06.2015, 13:19
Citové vydieranie, tak pôsobí profesionálne pripravený klip nadácie "Mamy i Taty", ktorý pobúril časť Poľska.

Časť Poliakov pobúrila reklama nadácie "Mamy i Taty". V klipe sa krásnym luxusným domom prechádza žena vo veku okolo štyridsiatich rokov a rozpráva o svojich úspechoch. "Urobila som kariéru, bola som v Tokiu aj Paríži, kúpila som si dom, ale nestala som sa matkou. Ľutujem," hovorí a v závere sa rozoznie detský hlas. Podtitulom filmu je: "Neodkladaj materstvo na potom". Informuje MediaHub.cz.

Spot nadácie "Mamy i Taty" má za cieľ presvedčiť poľské ženy, aby sa čoskoro vydali a mali deti. Dôvodom vzniku tejto "reklamy na materstvo" je jednak nízka pôrodnosť v Poľsku a tiež naplnenie katolíckeho ideálu ženy ako matky. Nadácie je totiž známa podobnými verejnými apelmi presvedčujúcimi spoločnosť, aby sa správali podľa katolíckej náuky. Masívne bola napríklad jej kampaň proti rozvodom, ktorú sprevádzali rovnako emotívne klipy.

Mnohí Poliaci sa však proti takému citovému vydieraniu sugestívnou reklamou vzbúrili, napríklad prostredníctvom humoru. Vtipné "protireakcie" si môžete pozrie na MediaHub.cz a tu je samotná kontroverzná reklama:

https://youtu.be/-SEputU87Tk

Zdroj: Leoš Kyša, MediaHub.cz

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
27. december 2025 14:55