Podpora predaja 0,5L fľašiek Kofoly má iný pozicioning ako klasická Kofola. Nie sú o láske, ale o zábave a majú osloviť najmä mladých - online generáciu. Druhá vlna kampane sa niesla nielen v letnej téme, ale najmä sa do obchodov dostala aj skutočná "Fofola". Kofola sa počas kampane premenovala na Fofolu na vyše 6 miliónoch fľašiach, ktoré sa dostali do predaja. Spot druhej vlny s bazénom dosiahol na Facebooku ešte väčší úspech ako videá prvej vlny a za tri dni mal jeden status rekordných 26 000 zdieľaní.
Prečítajte si aj:
V Hodnotení padali rekordy. Až osemkrát najvyššia známka
Fofola, bača a honelník, Pišta Lakatoš: Ktoré reklamy sa ľuďom najviac páčia
Fofola a vírivka
Kredity kampane:
- Creative Director: Michal Pastier, Igor Majkut
- Art Director: Igor Majkut, Juraj Šutovec
- Strategy Director: Juraj Pobjecký
- Copywriter: Michal Pastier, Honza Marcinek, Jaroslav Vígh, Mirka Kasanická, Maroš Hamorský
- Account Manager: Andrej Medveď
- Produkcia spotov: Alien studio
- Zvuk: Vladimír "Bajko" Bajnóci
- Fotograf: Martin Črep
- Réžia: Igor Majkut, Martin Vančo
- Social Media: Monika Prisenžňáková, Martin Rajec
Ako si počína Kofola v rebríčku
TV spoty Kofoly sú follow up kampaň – pred 3 mesiacmi sme testovali launch tohto konceptu postaveného na známom meme šušľajúceho psa Ftefana. Čo sa týka množstva vytvorených pozitívnych reakcií, vytvoril TV spot Vírivka o 30% menej pozitívnych reakcií v porovaní so skorším spotom Mucha. Reklama Kofoly Vírivka sa takto dostala na 5. miesto v rebríčku sledovaných reklám za posledných 12 mesiacov.
Kto sa na čom baví
Zaujímavý je pohľad na to, ako túto reklamu prežívajú vekové skupiny. Ak by pred televízorom sedeli naraz tri generácie, pri jej sledovaní by každú z nich pobavilo niečo iné. Hneď na úvod spotu reagovali starí rodičia – záber na šušľajúceho psíka v bazéne v nich vyvolal príjemný úsmev. V šiestej sekunde sa začali baviť mladí – zapôsobil na nich vtip s vírivkou. Na záver prichádza claim + packshot a s ním usmievajúci sa rodičia.
Perlička: Počas sledovania reklamy neprejavili respondenti emóciu znechutenie.
Každý mesiac Emotion ID obohacuje Hodnotenie reklám odbornou porotou o hodnotenie ľudí. Toto hodnotenie je postavené na softvérovej detekcii emócií publika. Emócie sú analyzované z nefiltrovaných výrazov tváre respondentov online panelu prieskumnej agentúry 2muse. Technológia Emotion ID vďaka počítačovému videniu a vedeckým poznatkom o emóciách premieňa výrazy tváre na dáta. Dáta Emotion ID sú výstupom zo softwarovej analýzy tvárí respondentov online panelu prieskumnej agentúry 2muse, člena skupiny ESOMAR. Zber dát funguje online. Viac k emočným metrikám nájdete na www.emotionid.eu.
Zdroj: Katarína Hrnčárová