Český módny e-shop je na slovenskom trhu rok. Ako sa mu osvedčil netradičný koncept predaja „Objednám, vyskúšam, čo mi nesadlo neplatím“, kamenné predajne „Výdajne radosti“ a aj o tom, čo znamená vstup na tretí pokus približuje v krátkom rozhovore pre Stratégie Jana Kutlíková, country manager pre ZOOT Slovensko.
S: Približne pred rokom vstúpil Zoot na slovenský trh s netradičným konceptom online predaja a cieľom prinášať radosť...
Presne tak, Pre ZOOT.sk je hlavným cieľom prinášať ľuďom radosť. Z toho vyplýva aj celý koncept predaja. Ponúkame až 300 značiek na jednom mieste, aby si každý mohol vybrať to, čo najviac sedí jeho vlastnému štýlu. Naša snaha o demokratizáciu módy spočíva aj v tom, že väčšina značiek, ktoré ponúkame na Zoot.sk sú pre tento trh nové, neopozerané. A samozrejme jedným z najväčších benefitov je náš bezkonkurenčný systém: „Objednám, vyskúšam, čo mi nesadlo neplatím“. Na sklade máme 200 000 položiek, aby bol tovar ihneď k dispozícii. Napríklad ak si ho objednáte na Výdajňu Radosti dnes, zajtra si ho už môžete vyzdvihnúť. Móda ma byť radosť a nie starosť a tak k nej pristupujeme. Sme presvedčení, že človek sa v pekných šatách cíti oveľa lepšie. Dokážu zmeniť a rozžiariť aj upršaný deň.
S: S akou odozvou sa koncept stretol u slovenskych spotrebiteľov?
Slovenskí spotrebitelia zatiaľ nakupujú cez českú stránku. Ale to všetko sa čoskoro zmení. Už v septembri chystáme plnohodnotné fungovanie webstránky v slovenčine a zároveň aj otvorenie novej Výdajne Radosti v Nitre. Zoot.sk má početných fanúšikov na Slovensku, čo sa snažíme podporiť aj našou účasťou na najväčších multikultúrnych a hudobných festivaloch ako Pohoda alebo Grape.
S: Aké má Zoot výsledky na Slovensku – návštevnosť stránky, objem predaja a pod...
Na ZOOT. cz chodí mesačne okolo 2 miliónov užívateľov. Prvý rok mal ZOOT obrat 20 miliónov českých korún a druhý rok už 90 miliónov KČ, minulý rok 220 miliónov. Tento rok sa očakáva 450 miliónov. A akú rolu v tom bude hrať slovenský trh sa necháme prekvapiť po septembrovom uvedení a po zabehnutí lokálnej verzie stránky.
S: Vstup Zoot-u na trh zafungoval až na tretí pokus...
Áno, je to pravda. Úplne počiatočný zámer bol založiť FaceBook pre značky - BrandBook. Hlavnou ideou tohto zámeru bolo vytvoriť priestor, kde by sa mohli fanúšikovia stretávať a komunikovať so svojimi značkami. Nemalo to byť o zľavách, ale o komunikácii. Pri realizácii tejto myšlienky sme sa však stretli s absolútnou neochotou samotných značiek niečo pre svojich fanúšikov urobiť.
Ďalším projektom bol nakupovač, kde sme sa snažili na základe individuálnych profilov ponúkať ľuďom oblečenie a doplnky z internetu, ktoré by ich mohli zaujímať. Tak sme vlastne prišli na to, že ľudí baví móda a tu už sa začína príbeh Zoot-u ako ho poznáme dnes. Tak preto zvykneme o Zoot-e hovoriť, že sa narodil až na tretí pokus.
Š: Čo považujete za konkurenčnú výhodu Zoot-u?
Určite zákaznícky servis. Žiadna stránka s módou neponúka doručenie kamkoľvek v rámci Slovenskej a Českej republiky úplne zadarmo a bez podmienok. Obrovskou výhodu sú aj Výdajne Radosti - jednoducho si objednáte čo chce bez toho, aby ste zaplatili a až keď si to vyskúšate a presvedčíte sa, že táto konkrétna vec vám skutočne urobí radosť tak si ju kúpite. Rovnako sme bezkonkurenčný v tom, že tovar môžu zákazníci do 90 dní vrátiť a my im vrátime peniaze. A samozrejme ak u nás nastane chyba a pošleme napríklad zlú veľkosť, zákazník na tom zarobí.
Ale je toho viac. Naši zákazníci dostanú ku každému nákupu časopis zdarma, kde nájdu nielen inšpirácie zo sveta módy, ale aj rozhovory so zaujímavými osobnosťami.
Rovnako máme vlastné značky Zoot Originál a Zoot Lokál, prostredníctvom ktorých sa snažíme podporovať v tvorbe našincov- mladých dizajnérov. Pomocnú ruku neziskovým organizáciám podávame v rámci projektu Dobročinný projekt.
Iní sme aj vďaka projektu fashionreport. Je to dlhodobý výskumný projekt, ktorého cieľom je mapovať módu a všetko čo s ňou súvisí nielen v Čechách, ale aj na Slovensku. Módu vnímame komplexne a chceme v nakupovaní oblečenia priniesť revolúciu, ktorá umožní ľuďom sa z nového oblečenia vyslovene tešiť.
Zdroj: rm